جلیقه زردها اجازه برگزاری تظاهرات ندارند

    کد خبر :533748
جلیقه زردها

اداره مرکزی پلیس فرانسه با اشاره به برگزاری مراسم ویژه یادبود پایان جنگ جهانی دوم اعلام کرد که جلیقه زردها اجازه برگزاری تظاهرات همزمان با این مراسم را ندارند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری آلمان، اداره مرکزی پلیس فرانسه شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: روز چهارشنبه مراسم یادبود پایان جنگ جهانی دوم علاوه بر پایتخت در برخی دیگر از شهرهای فرانسه برگزار می‌شود. به همین منظور اعلام می‌کنیم که جلیقه زردها در این روز اجازه برگزاری تجمع یا تظاهرات ندارند.

در ادامه بیانیه پلیس فرانسه آمده است: چنانچه شاهد برگزاری هرنوع گردهمایی معترضان موسوم به «جلیقه زردها» در محدوده کاخ ریاست جمهوری و سایر امکان مهم و معابر عمومی باشیم به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از ۱۷ ماه نوامبر سال گذشته میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان آغاز شد ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش گذاشت.

پارلمان فرانسه اخیراً لایحه «ضد خرابکاری» دولت فرانسه که با هدف تشدید برخورد با اقدامات مخرب معترضان تدوین شده بود را تصویب کرد ولی این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید