نفت به کانال ۶۹ دلاری وارد شد

  • اقتصادی
  • دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۴۴
    کد خبر :533072

قیمت نفت در بازار‌های جهانی با تهدید ترامپ برای اعمال تعرفه‌های شدید بر کالا‌های چینی کاهش یافت و هر بشکه نفت ۶۹.۲۸ دلار فروخته شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، پس از اینکه ترامپ دیروز تهدید کرد تعرفه‌های کالا‌های چینی را این هفته به شدت افزایش خواهد داد و مذاکرات دو کشور را در معرض خروج از ریل قرار داده، قیمت نفت در بازار‌های جهانی کاهش یافت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱.۴۶ دلار کاهش ۶۰.۴۸ دلار فروخته شد. نفت برنت با ۱.۵۷ دلار کاهش ۶۹.۲۸ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

ترامپ روز یک‌شنبه در توئیتر نوشت که تعرفه‌های آمریکا بر کالا‌های چینی را این هفته شدیدا افزایش می‌دهد و این توئیت ارزش بازار‌های مالی در جهان از جمله نفت خام را پایین کشید.

این اقدام ترامپ موجب شد تا گزارشی از احتمال لغو مذاکرات تجاری از سوی چین منتشر شود، اما سوث چاینا مورنینگ پست گزارش داد لیو هه، معاون نخست‌وزیر چین قرار است هنوز در این هفته به آمریکا سفر کند هرچند ممکن است که سفرش کوتاه شود.

همچنین نشانه‌هایی از افزایش تولید نفت آمریکا وجود دارد بطوریکه تولید نفت خام آمریکا بیش از ۲ میلیون بشکه در روز از اوایل سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است و به رکورد ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

تعداد دکل‌های فعال گازی در آمریکا در هفته منتهی به ۳ می‌سه دکل کاهش یافت و به ۱۸۳ دکل رسید در حالی‌که تعداد دکل‌های فعال نفتی ۲ دکل بیشتر شد و به ۸۰۷ دکل رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید