حجت الاسلام قاضی‌عسکر اعلام کرد

پیگیری پرداخت غرامت شهدای مسجدالحرام از عربستان

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۱۲
    کد خبر :532558
پرداخت غرامت شهدای مسجدالحرام

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج از نامه‌ای به وزیر حج عربستان برای پرداخت غرامت شهدای مسجدالحرام خبر داد و گفت: خیلی دلم می‌خواست تا هستم این مساله به پایان برسد.

حجت‌السلام علی قاضی‌عسکر در مراسم تکریم و معرفه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد با اشاره به اینکه موضوع کناره‌گیری و استعفا از این مسؤلیت به سال ۱۳۹۴ برمی‌گردد اما حادثه منا مانع از این اقدام شد گفت: پس از چهار دهه فعالیت از حوزه حج و زیارت کناره‌گیری می‌کنم.

وی ادامه داد: افتخارم این است که از همان ابتدای انقلاب کارم را با مقام معظم رهبری آغاز کردم، هرچند پیش از آن از سخنانشان بهره می‌بردم. تا سال ۱۳۶۳ در محضر امام (ره) بودم و پس از آن با حکم مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه عازم اصفهان شدم. در تمام دوران نکته‌ها از ایشان یاد گرفته‌ام. سعی کردم تمام وقتم را آنچنان که ایشان فرموده‌اند برای یک کار صرف کنم.

وی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا شخصیتی مدیرتر، فرهیخته‌، سیاستمدار و عالم‌تر از معظم له ندیده‌ام، هیچ‌کسی را شایسته‌تر از ایشان نمی‌دانم گفت: بر اساس وظیفه شرعی خود را تسلیم می‌دانم اما احساس می‌کنم زیاد در این مسؤلیت مانده‌ام، نخستین سفرم به حج در سال ۵۹ انجام شد.

به گفته وی موضوع استعفا را از سال ۹۴ مطرح کرده‌ام اما ایشان فرمودند از عملکرد شما راضی هستم که آن سال حادثه منا و مسجدالحرام اتفاق افتاد و شایسته نبود کناره‌گیری کنم، ماندم تا این حادثه به نتایجی برسد.

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج در مورد اقدامات انجام شده در حادثه منا گفت: دو ماه پیش نامه‌ای را به وزیر حج عربستان نوشتم که شما به مردم قول دادید این چه رفتاری است، سه پیشنهاد هم مطرح کردم که دیه شهدای مسجدالحرام را یا به حساب سازمان حج واریز کند یا در زمان عمره خانواده‌های آن‌ها را دعوت کند و همان موقع مبلغ را اهدا کند و یا به نزدیک‌ترین سفارتخانه بدهند. منتظر اقدام آن‌ها هستیم.

وی گفت: خیلی دلم می‌خواست تا هستم این مساله به پایان برسد اما شرمنده خانواده شهدا هستم.

وی گفت: بسیاری از مسائل در حج در حال فراموشی است، سعی کردیم حج خونین را در ۹ جلد گردآوری کنیم و پژوهش گسترده‌ای درباره حادثه منا و مسجدالحرام در حال آماده است که فکر می‌کنم در ۵۰ جلد منتشر شود.

به گزارش  مهر، حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: عبدالفتاح نواب شخصیتی آشنا به حوزه حج و مسائل عربستان است و ۱۲ نفر را به مقام معظم رهبری برای این مسؤلیت معرفی کرده بودم اما بهترین انتخاب از آن فهرست صورت گرفت.

وی گفت: دوران کنونی مدیریت حج را پاک و خوب است با وجود حرف‌ها و حدیث‌ها اما این مجموعه از همه مسائل دور بوده و پاک است و کارمندان آن با کمترین حقوق زحمت می‌کشند.

وی گفت: در مدت زمان حضورم در این مسؤلیت، تغییرات متعددی را در رؤسای سازمان حج و زیارت شاهد بودم و از همه رؤسای سازمان حج و زیارت راضی ام و در قلبم ذره‌ای نارضایتی و ناراحتی از کسی ندارم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید