حال معلم خوب نباشد حال جامعه خوب نخواهد شد

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۴۱
    کد خبر :530230
روز معلم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در این حوزه شاهد شکاف بین نظر و عمل هستیم، گفت: مدرسه آینه تمام نمای جامعه است و اگر حال معلم خوب نباشد حال جامعه خوب نخواهد بود.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم آیین «سپاس‌معلم» که در مدرسه دخترانه کوثر برگزار شد، اظهار‌کرد: نامگذاری روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم به این دلیل بود که شهید مطهری الگوی کامل صفات معلمی بود و تمام عمرش را مشغول تعلیم و تربیت بود و در این راه به شهادت رسید.

وی افزود: شهید مطهری زمانی که شبهات دینی را در جامعه مشاهده کرد برای نوجوانان و جوانان کتاب جهان‌بینی را نوشت و زمانی که انحرافات فکری، بسط و نشر تفکر مادی و مادی‌گرایی را دید کتاب ماتریالیسم و رئالیسم را نوشت، او یک عارف، فیلسوف و سیاستمدار غیرتمند بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ما باید قدردان معلمان کشور باشیم و جامعه نیز به همین صورت باشد معلمی که با همه سختی‌ها، نابسامانی‌ها، کمبودها، فشارها و نامهربانی‌ها چراغ تعلیم و تربیت را پرفروغ نگه داشته و پرچم کشور را برافراشته است معلمی که با طی کردن مسیرهای سخت قصد پیشرفت جامعه را دارد.

کاظمی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند هر قدر شغل عظیم باشد، مسئولیت به همان مقدار بزرگ است، معلم امانتداری است که انسان امانت اوست و انگیزه همه سعادت‌ها و شقاوت‌ها از مدرسه و کلیدش در دست معلم است.

حال معلم خوب نباشد حال جامعه خوب نخواهد بود

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد شأن و جایگاه معلم عنوان کرد: همه ما زیر بار منت معلمان هستیم باید حرفه معلمی در کشور جاودانه شود و همه از احترام به معلم افتخار کنند. شأن و جایگاه معلم هر چه بالاتر برود کشور به سرافرازی می‌رسد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: مدرسه آینه تمام نمای جامعه است و اگر حال معلم خوب نباشد حال جامعه خوب نخواهد بود بنابراین اگر قلب این جامعه کوچک و بزرگ خوب کار نکند فردا دچار آسیب‌های متعددی خواهیم شد اگر می‌خواهیم جامعه مسیر رشد را طی کند باید به مدرسه، نظام، تعلیم و تربیت و معلم توجه کنیم.

شکاف بین نظر و عمل در آموزش‌وپرورش

کاظمی اظهار کرد: کشورهای توسعه یافته سهم سرمایه انسانی‌شان در آموزش و پرورش بیش از 70درصد است ولی در کشورهایی مانند کشور ما به نظر می‌رسد این عدد معکوس است که نشان می‌دهد تمرکزهای ما فیزیکی و مادی است اگر قرار باشد اتفاقی در کشور رخ دهد باید نگاه‌ها عوض شود که این بزرگترین خدمت به جامعه است یکی از مهمترین مشکلات کنونی شکاف بین نظر و عمل است که امیدواریم روزی برسد تا این شکاف از بین برود و معلمی شأن و جایگاه واقعی خود را پیدا کند همچنین آموزش و پرورش اصلی‌ترین و اولویت‌دار ترین دغدغه مردم و دستگاه باشد.

به گزارش تسنیم، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم با اشاره به نقش‌آفرینی 5 هزار معلم و36 هزار دانش‌آموز شهید در جنگ تحمیلی گفت: بی‌شک نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین سرمایه های جوامع بشری است و کسانی که استعدادهای این جامعه را به شکوفایی سوق می‌دهند، مهم‌ترین عناصر تعلیم و تربیت هستند.

وی افزود: بدون تردید آموزش ‌و پرورش یکی از مهم‌ترین مراکز تولید علم است و معلمان رکن رکین تولید سرمایه‌های فرهنگی در کشور هستند که باید از آنان تقدیر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید