جدیدترین اخبار
11 اردیبهشت 1398 ساعت 15:31 اجتماعی کد خبر :530196

پایان رؤیای ۶۳۰ واگن برای متروی تهران

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از نامه بانک مرکزی خبر داد که در آن فاینانس خرید ۶۳۰ واگن برای متروی تهران از اولویت خارج شده است.

محمدعلی کرونی  با اشاره به آخرین وضعیت ۶۳۰ واگنی که قرار بود به متروی تهران تزریق شود، گفت: مناقصه خرید این ۶۳۰ واگن در ۲۸ شهریور سال ۹۶ برگزار شد که پس از طی مراحل اداری در تاریخ ۸ اسفند همان سال برنده مناقصه مشخص شد، اما ۱۰ ماه بعد و در تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳ قرارداد ۶۳۰ واگن با برنده مناقصه که واگن سازی تهران و طرف چینی بود، بسته شد.

وی افزود: با توجه به اینکه قرارداد ۶۳۰ واگن از طریق فاینانس تأمین اعتبار می‌شود، با وضعیت موجود به نظر می‌رسد قطاری از محل این قرارداد به شبکه مترو تهران اضافه نخواهد شد.

کرونی با اشاره به اینکه قرارداد ۶۳۰ واگن از سوی شورای اقتصاد نیز مورد تأیید قرار گرفته اما در اولویت بانک مرکزی قرار ندارد، تصریح کرد: امکان تأمین خط اعتباری برای این واگن‌ها از طریق سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی فنی ایران نیز فراهم نشد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شخص معاون اول رئیس جمهور نیز پیگیر تخصیص اعتبارات برای این واگن‌ها هستند، گفت: با وجود تمامی تلاش‌ها به نظر می‌رسد قرار نیست به این زودی به ناوگان مترو، قطاری از محل این قرار داد افزوده شود.

وی با اشاره به وضعیت ۱۰ رام قطاری که وعده داده شده بود از بهمن ماه، ماهی یک قطار به ناوگان مترو اضافه شود، خاطرنشان کرد: هنوز یک رام قطار نیز به متروی تهران تزریق نشده و ۱۵ درصد تجهیزات این قطارها همچنان در گمرک خاک می‌خورد.

به گزارش مهر،کرونی درپاسخ به این پرسش که خطوط تازه بهره برداری شده از چه قطارهایی استفاده می‌کنند؟ اظهار داشت: قطارهای رزرو سایر خطوط که برای زمان ایجاد مشکل دپو شده‌اند، به این خطوط منتقل شده و می‌توان گفت در حال حاضر ما با وضعیت شبه بحرانی در بخش واگن روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه طی مدت سپری شده از دوره جدید مدیریت شهری معاونت حمل و نقل اقدامی درخصوص تأمین واگن‌های مترو انجام نداده‌ است و علی رغم تاکید اعضای کمیسیون مبنی بر شروع تولید واگن توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های داخلی همچنان شاهد عدم جدیت در پیگیری این موضوع از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک هستیم حتی قطارهایی که از دوره قبل سفارش داده شده بود و همچنان ۱۵ درصد تجهیزات آنها در گمرک است نیز وارد شبکه نشده است این درحالیست که معاون حمل و نقل از بهمن ماه قول تحویل هرماه یک قطار را داده بودند تبعات این کاستی عملکرد در عدم اقبال شهروندان به مترو قابل مشاهده خواهد بود.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • دولت مجوز الحاق به پالرمو را دریافت نکرده است
  • تراز تجاری چین مثبت ۳۹.۶۵ میلیارد دلار شد
  • دلایل کاهش درآمدهای تهران ازمحل شهرسازی
  • «جوکر» صدرنشین باکس آفیس هالیوود شد
  • بازنگری در آیین‌نامه استخدامی شهرداری تهران پس از 40 سال
  • ترکی الفیصل: امکان گفت وگو با ایران درباره منطقه وجود دارد
  • تغییر اتهام «افساد فی الارض» برای 3 متهم محیط زیستی
  • رئیس قوه قضائیه: کشته شدن مردم در منطقه به هیچ وجه قابل تحمل نیست
  • تکذیب ادعای گارد مرزی عربستان درباره کمک به نفتکش سابیتی
  • سفر مشاور نخست‌وزیر ژاپن به تهران برای پی‌گیری ابتکارات آبه شینزو
  • تهدید رییس‌جمهور چین درباره اوضاع هنگ کنگ: بدن جدایی‌طلبان متلاشی و استخوان‌هایشان خُرد خواهد شد
  • نوبل اقتصادی 2019 به سه اقتصاددان رسید
  • الهه رضایی: هر روز وضع بدتر می‌شود!
  • مبناي ارتباط با سازندگان تامين با كيفيت است
  • ارتش آزاد جایگزین نظامیان آمریکایی در منبج می‌شود
  • جلسه هماهنگی مدرن سازی رآکتور تحقیقاتی اراک برگزار شد
  • اسکورسیزی علیه ابرقهرمان‌ها: مگر شهربازی‌ست؟
  • فروش کتاب‌های درسی در بازار سیاه
  • تفاهم‌نامه‌های مشترک برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار حاشیه شهرها
  • تعیین تکلیف بافت فرسوده 8 منطقه تهران
  • «پل چوبی» در آمریکا به نمایش در می‌آید
  • «روز‌های نارنجی» برنده بهترین فیلم جشنواره سوئد
  • رئیسیان: تا پایان دولت روحانی فیلم نمی‌سازم
  • سریالی انیمیشن درباره تیم فوتبال منچسترسیتی در راه است
  • انتشار پوستر نمایش‌های «هدیه کوچولو» و «یک روز و دو فصل»
  • اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان
  • تحریم‌های بزرگ علیه ترکیه در راه است
  • نظارت NGOهای محیط زیستی بر فاز دو باغ پرندگان
  • بررسی قانون ممنوعیت کامل تجارت عاج در دادگاه عالی انگلیس
  • سود اوراق خزانه‌داری آمریکا رشد کرد