استون مارتین ونتیج AMR معرفی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸
    کد خبر :529990

AMR اولین نسخه از نسل جدید استون مارتین ونتیج است که با جعبه‌دنده‌ی دستی عرضه می‌شود.

نسل جدید استون مارتین ونتیج (Vantage) شاید از نظر طراحی به‌خصوص در نمای جلو منتقدهای زیادی داشته باشد، اما در بخش عملکرد فنی و فرمان‌پذیری یکی از بهترین محصولات خودروساز اصیل بریتانیا است.

به‌لطف پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری تویین توربوشارژ که از آلمان و مهندس‌های AMG رسیده است، ونتیج جدید بیش از ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد. گرندتورر خوش‌ساخت استون مارتین برای انتقال قدرت پیشرانه‌ی V8 به چرخ‌های عقب از جعبه‌دنده‌ی خودکار ZF استفاده می‌کند؛ بسیاری از طرفداران، نبود جعبه‌دنده‌ی دستی در ونتیج را یک نقص بزرگ می‌دانستند. اما حالا مدیران ارشد استون مارتین با نسخه‌ی AMR، به درخواست این افراد پاسخ داده‌اند.

ونتیج AMR از جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دستی ساخت شرکت ایتالیایی Graziano استفاده می‌کند؛ نکته‌ی مهم این است که طرح تعویض دنده مشابه خودروهای مسابقه‌ای بوده و سطح اول دسته‌دنده به‌صورت دنده یک پایین-دنده عقب بالا است. دلیل استفاده از این طرح، استفاده از الگوی H شکل در تعویض دنده‌ها است تا دنده اول و عقب که استفاده‌ی زیادی در رانندگی تهاجمی و مسابقه ندارند، خارج از محدوده‌ی تمرکزِ راننده قرار بگیرند. استون مارتین از دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) جدید درکنار فناوری AMSHIFT هم استفاده کرده است تا دنده معکوس در بهترین حالت و بدون فشار اضافی به پیشرانه انجام شود.

استون مارتین ونتیج AMR در بخش پیشرانه و قوای فنی تقریباً مشابه مدل استاندارد است. پیشرانه‌ی V8 تویین توربوشارژ ۴ لیتری با قدرت ۵۰۳ اسب‌بخار در AMR نصب می‌شود اما به‌دلیل وجود جعبه‌دنده‌ی دستی، گشتاور از ۶۸۵ به ۶۲۵ نیوتن‌متر رسیده که از ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دوربردقیقه در دسترس است. در مقابل نسخه‌ی AMR ونتیج ۱۵۳۵ کیلوگرم وزن دارد که ۹۵ کیلوگرم کمتر از نمونه‌ی استاندارد است. این تغییرات باعث شده تا ونتیج AMR در زمان ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد که ۰.۴ ثانیه عقب‌تر از مدل خودکار است؛ البته نهایت سرعت هر دو مدل دستی و خودکار به حدود ۳۱۵ کیلومتربرساعت می‌رسد. با اینکه ونتیج AMR گشتاور کمتری دارد، اما مهندس‌های استون مارتین اشاره می‌کنند که تمرکز اصلی این مدل باتوجه به وزن کمتر و جعبه‌دنده‌ی دستی در هیجان و درگیر کردن بیشتر راننده معطوف شده است. تغییر مهم دیگر AMR استفاده از ترمزهای سرامیک کربن و آخرین نسخه‌ی دمپرهای هوشمند Skyhook است که در سه حالت مختلف اسپرت، اسپرت پلاس و پیست تنظیم می‌شود.

استون مارتین ونتیج AMR تنها در ۲۰۰ دستگاه با رنگ‌های آبی، سیاه، خاکستری و سفید تولید می‌شود. ۵۹ دستگاه آخر تولیدی، به‌منظور گرامی‌داشت پیروزی استون مارتین در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز سال ۱۹۵۹ با طرح و رنگ ویژه‌ی مسابقه‌ای و کد Vantage 59 عرضه می‌شود. به‌علاوه، مدیران ارشد این برند بریتانیایی اعلام کردند که پس از تولید ۲۰۰ دستگاه از نسخه‌‎‌ی AMR، مدل‌های استاندارد ونتیج از سال ۲۰۲۰ با آپشن جعبه‌دنده‌ی دستی همراه خواهند شد.

استون مارتین ونتیج AMR هم‌اکنون با قیمت پایه ۱۴۹,۹۹۵ پوند در بریتانیا (۲۹ هزار پوند گران‌تر از مدل استاندارد و خودکار) و ۱۸۴,۹۹۵ دلار در آمریکا فروخته می‌شود؛ مدل Vantage 59 هم ۲۰۹,۹۹۵ دلار قیمت خورده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید