لیکنز: پرسپولیس با برانکو دگرگون شده است

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۴۴
    کد خبر :529644

جرج لیکنز، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: پرسپولیس با برانکو دگرگون شده است.

جرج لیکنز در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس گفت: به خاطر تغییر ساعتی که در مسابقات لیگ انجام شده ما هم زمان تمرینات‌مان را از ساعت 12 به 16 تغییر داده‌ایم. پرسپولیس تیم بسیار بزرگ و خوبی است و از زمانی که برانکو به این تیم اضافه شده دگرگون شده است. این تیم در 2 سال گذشته قهرمان شده و در حال حاضر 7 امتیاز با ما اختلاف دارد.

وی ادامه داد: برانکو توانست تیمی را که دوست داشت، بسازد و تیم خوبی را تشکیل دهد. در ابتدا آنها قدم به قدم حرکت کردند تا توانستند به ثبات و قهرمانی برسند. می‌خواهم به آقای برانکو و کسانی که با او کار می‌کنند به خاطر عملکرد پرسپولیس تبریک بگویم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی درباره بازی فردا مقابل پرسپولیس عنوان کرد: هرکسی که تبریز می‌آید می‌داند که ما در ورزشگاه خانگی‌مان فقط دنبال 3 امتیاز هستیم و تمام انرژی‌مان را می‌گذاریم تا تمام امتیازات را بگیریم. مسعود شجاعی را به خاطر محرومیت و کارت زردی که در بازی قبل گرفت در اختیار نداریم. همچنین آنتونی استوکس به خاطر مصدومیت از ناحیه کتف حداقل به یک هفته استراحت نیاز دارد و همراه ما نیست.

لینکز عنوان کرد: می‌خواهم از کادرپزشکی‌مان یک تشکر ویژه کنم. همانطور که می‌دانید سوگیتا مصدومیتی داشت ولی با تلاش کادر پزشکی به شرایط بازی رسید. همینطور استوکس مصدوم است که در تلاش هستند هرچه زودتر به بازی‌های آینده ما برسد. برخلاف آنچه می‌گویند استوکس دوست ندارد بازی کند، باید بگویم استوکس دوست دارد بازی کند ولی شرایط بازی کردن را ندارد. امیدوارم با برنامه‌ریزی که انجام می‌دهیم به همراه تلاش او هرچه سریع‌تر به بازی‌های آینده ما برسد.

وی افزود: یک مربی دوست دارد که همیشه در خانه‌اش 3 امتیاز را نگه دارد و ما هم می‌خواهیم همین کار را مقابل پرسپولیس انجام دهیم. دیدار فردا هم 3 امتیاز دارد و تلاش می‌کنیم این 3 امتیاز را کسب کنیم، 9 امتیاز تا پایان فصل در پیش داریم و بعد از 3 امتیاز بازی فردا به دنبال 6 امتیاز دیگر هم هستیم. به حمایت تماشاگران و هواداران در بازی فردا نیاز داریم. تمام بازیکنانم در بازی فردا انگیزه لازم را داشته و دوست دارند که 3 امتیاز را کسب کنند. دوست داریم مثل همیشه دروازه‌‌مان را بسته نگه داریم و گل‌های بیشتری بزنیم همانطور که می‌دانید ما خط حمله دوم لیگ هستیم.

لیکنز اظهار داشت: زمانی که شما مقابل یک تیم خوب بازی دارید نیاز دارید که تمام انرژی‌تان را جمع کنید تا بازی را با برد پشت سر بگذارید. همچنین بازیکنان به تمرکز بالایی نیاز دارند تا عملکرد خوبی داشته باشند. آمار چندان اهمیت خاصی ندارد، تنها چیزی که اهمیت دارد بازی فردا است که ما 3 امتیاز این بازی را می‌خواهیم. به غیر از بازی فردا که به 3 امتیاز آن نیاز داریم در بازی‌های آسیایی برای تیم‌های ایرانی آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی تراکتورسازی درباره این موضوع که تراکتورسازی دومین خط حمله لیگ دارد، ولی بعد بازی با سپیدرود فقط یک گل زده با توجه به غیبت استوکس و شجاعی در بازی فردا چه تدبیری اندیشیده که آمار گلزنی تیم بهبود پیدا کند، گفت: به خاطر این صحبتی که انجام دادید و واقعیت را گفتید از شما تشکر می‌کنم. همانطور که می‌دانید ما فردا مقابل پرسپولیس بازی داریم، تیمی که در 2 سال گذشته قهرمان ایران شده است، تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که فردا پیروز شویم. اینکه می‌گویید فردا بازیکنان محروم و مصدوم داریم و غیبت‌شان تاثیرگذار است باید بگویم که ما در بازی‌های قبلی هم دژاگه و شجاعی را در اختیار نداشتیم اما همیشه تلاش می‌کنیم که با تمام توان در زمین بازی کنیم. در بازی با ذوب‌آهن موقعیت‌های خوبی داشتیم ولی دروازه‌بان‌شان واکنش‌های خوبی نشان داد. می‌خواهیم دروازه‌مان را حفظ کنیم، باید از اشتباه‌هات‌مان جلوگیری کنیم و فشار را از روی بازیکنان برداریم. پیش از این یک بازی بزرگ را مقابل سپاهان بود در تبریز بردیم. این اتفاق می‌تواند یک بار دیگر اتفاق بیفتد و ما بازی بزرگ دیگری را ببریم.

وی در واکنش به این سوال که چرا بازیکنان تیمش در سه بازی گذشته بعد از دریافت گل آن تلاش لازم را برای کسب پیروزی انجام ندادند عنوان کرد: نه اینطور نیست. بازیکنان من همه تلاش خود را در زمین انجام دادند تا شرایط را تغییر دهند. اگر ما هیچ فرصت گلی ایجاد نمی‌کردیم می‌توانستید چنین ادعایی را مطرح کنید اما اگر بازی‌های ما را خوب دیده باشید حتما دیده‌اید که چقدر موقعیت گل ایجاد کرده‌ایم. از شما می‌خواهم فشار قهرمانی را از روی دوش بازیکنانم بردارید. در فوتبال همیشه قرار نیست هر اتفاقی که دوست داریم رخ دهد. شما دیدید در بازی منچستر و بارسلونا دروازه‌بان تیم ملی اسپانیا چه اشتباه بزرگی کرد. این اشتباهات در فوتبال طبیعی است. پرسپولیس را برای شما مثال می‌زنم که قبل از آمدن برانکو در پایین جدول بود و رفته‌رفته متحول شد و در سه سال اخیر بالای جدول بوده است. تراکتورسازی فصل پیش هم شرایط خوبی نداشت و باید رفته‌رفته بهتر شده و وقتی به رده بالا رسید تلاش کند آن رده را حفظ کند.

سرمربی تراکتورسازی راجع به سوال خبرنگار دیگری در مورد اینکه چرا تیمش در سه بازی گذشته انتظارات را برآورده نکرده و استوکس نیز موفق به گلزنی نشده است، تصریح کرد: من نمی‌گویم در سه بازی گذشته فوق‌العاده بودیم اما این شانس را داشتیم که بازی‌ها را ببریم. پیش از این سه بازی نتایج خیلی خوبی کسب کردیم و الان کاری نکنیم که آن شرایط خراب شود. در سه بازی اخیر تغییرات زیادی به خاطر محرومیت و مصدومیت بازیکنان در ترکیب داشتیم. قرار نیست همه بازی‌ها را ببریم. آیا برانکو در سال اولش با پرسپولیس شرایط امروز را داشت؟

وی اظهار داشت: همانطور که گفتم برای اینکه تیمی مورد علاقه‌ام را داشته باشم زمان می‌خواهم. شاید اشتباهاتی در مسابقات قبل داشته‌ایم اما باید تلاش کنیم که این اشتباهات دیگر تکرار نشود نه اینکه به خاطر اشتباهات همه چیز را خراب کنیم. فکر می‌کنید الان چه کاری می‌توان با اخباری انجام داد؟ او بعد از یک سال و نیم دوری از میادین برگشته و باید کمکش کنیم تا به شرایط ایده‌آل خود برگردد. حاج‌صفی ملی‌پوش خیلی خوب در جناح چپ است اما وقتی در باز با نساجی اشتباه کرد چه رفتاری باید با او می‌کردیم؟ تأکید می‌کنم همه چیز رفته‌به‌رفته خوب می‌شود و نباید انتظار داشت در زمان کوتاه به همه چیزهایی که می‌خواهیم برسیم. در سه بازی اخیر فشار برد روی تیم ما زیاد بود و بازیکنان ما واقعاً تحت فشار هستند. نمی‌توانم بگویم هر بازی قرار است چند گل بزنیم بلکه اگر مشکل گلزنی داریم باید با تمرین بیشتر آن را حل کنیم. برای این کار هم نیاز به زمان است.

لیکنز اضافه کرد: به اندازه کافی در تمریناتمان تلاش می‌کنیم اگرچه طبیعی است در بازی‌ها هم اشتباهاتی وجود داشته باشد اما نباید این مسائل باعث شود که همه تیم تحت فشار قرار بگیرد. باید ببینیم چه خواسته‌ای از بازیکنان داریم. همه می‌خواهند بهترین عملکردشان را داشته باشند اما وقتی تحت فشار باشید نمی‌توانید آنطور که می‌خواهید بازی کنید. قطعاً ما می‌خواهیم به سطح بالاتری برسیم و در آن سطح خود را حفظ کنیم اما این امر نیاز به زمان دارد.

وی راجع به اینکه نقش خودش را در سه بازی اخیرش چقدر می‌داند، گفت: من مسئولیت همه اتفاقات را بر عهده می‌گیرم. همه ما تلاش را می‌کنیم تا بهترین اتفاق رخ دهد. هر موفقیتی با برنامه‌ریزی و کار اصولی اتفاق می‌افتد. من در کشورهای زیادی کار کردم و تجارب باارزشی دارم. من وقتی که به لیگ ایران آمدم نیاز به زمان داشتم تا از فوتبال ایران شناخت پیدا کنم. در زمان کوتاه نمی‌شود به قهرمانی رسید. خیلی مهم است وقتی بازیکنی اشتباه می‌کند چه برخوردی با او شود. رفتار حرفه‌ای این است که با او بعد از اشتباه طوری تمرین کنیم تا اشتباه نکند و اشتباهش به حداقل برسد. وقتی مشکل گلزنی داریم باید با تمرین بیشتر آن را برطرف کنیم. قطعاً وقتی ما تلاشمان را بیشتر کنیم شانس هم به سراغمان خواهد آمد.

سرمربی تراکتورسازی در واکنش به اظهارنظر یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه هواداران تراکتورسازی بعد از دست دادن قهرمانی پیروزی مقابل پرسپولیس را می‌خواهند، عنوان کرد: طبیعی است ما هم دوست داریم این اتفاق رخ دهد و باید هم شاهد آن باشیم اما نباید روی بازیکن فشار آورد. این کار و فکر خوبی نیست. بازیکن تحت فشار نمی‌تواند کاری می‌خواهد انجام دهد. هواداران باید صبور باشند.

لیکنز درباره اظهارنظر خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه او در بلژیک تفکرات دفاعی داشت و به همین خاطر هم نتوانست در تیم هجومی تراکتورسازی موفق باشد، گفت: شما اصلاً می‌دانید که بازیکنان من در بلژیک زمانی که در تیم ملی بازی می‌کردند همه از لیگ خودمان انتخاب شده بودند اما بعد از درخششی که در تیم ملی داشتند راهی بهترین تیم‌های اروپایی شدند؟ رقابت در لیگ ایران سخت است و هیچ موفقیتی آسان به دست نمی‌آید. شما نمی‌توانید در هر بازی انتظار پیروزی پر گل را از ما داشته باشید. اگر دقت داشته باشیم تعویض‌های من همیشه هجومی است. در همین بازی با ذوب‌آهن ریسک بزرگی کرده و یک بازیکن حمله را جایگزین بازیکن دفاعی تیمم کردم. همین مورد باعث شد ذوب‌آهن ضد حملات خطرناکی را روی دروازه ما ایجاد کند. همانطور که گفتم تیم ما تحت فشار است و در بازی‌های اخیر با تیم‌هایی بازی کرده که تحت فشار نیستند و خیلی راحت‌تر بازی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی ازار در تیم ملی آنطور که باید بازی نمی‌کرد و ما مدتی او را کنار گذاشتیم و وقتی برگشت متوجه شد که چقدر باید تلاش کند تا برای تیم ملی مؤثر باشد. همه ما می‌خواهیم که بازیکنان بیشترین کارآیی را داشته باشند و سخت تلاش می‌کنیم آنها را به سطح بالایی برسانیم و خیلی مهم است که بتوانیم خود را در آن سطح حفظ کنیم.

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که چرا زنوزی مالک باشگاه او را به جای توشاک و تقوی انتخاب کرد و فکر می‌کند چه برتری نسبت به آنها دارد یادآور شد: این سوال را چرا از من می‌پرسید از خود زنوزی سوال کنید که چرا من را انتخاب کرد؟! لازم است عنوان کنم زمانی که به تراکتورسازی آمدم این تیم لیست نفراتش کامل بود و من در این مدت فقط توانستم نقاط ضعف و قوت تیمم را بشناسم تا در آینده بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم و نقاط قوتمان را تقویت. اما در حال حاضر خوب نیست نقاط ضعف تیمم را بگویم.

لینکز گفت: برانکو در پرسپولیس که قطعاً در سه ماه اول نتوانست به همه موفقیت‌هایش دست یابد بلکه بعد از این مدت توانست تیمی که دوست دارد را داشته باشد. فراموش نکنید همانطور که ما تیم‌ها را آنالیز می‌کنیم آنها هم ما را آنالیز می‌کنند. من هم تاکتیک خاص خودم را دارم. قطعاً همه مربیان دوست دارند رونالدو و مسی را در تیمشان داشته باشند اما وقتی داشته‌هایمان را در اختیار داریم باید آنها از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی باشند و انگیزه زیادی در آنها برای موفقیت ایجاد کرد. طی کردن مسیر موفقیت و رسیدن به قله بسیار سخت است و این با حرف زدن به دست نمی‌آید بلکه با کار گروهی و تلاش زیاد موفقیت به دست خواهد آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید