مرکز فنی و پیست اختصاصی تویوتا در ژاپن افتتاح شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۳۸
    کد خبر :529462

تویوتا پیستی اختصاصی برای آزمودن خودروهایش در ژاپن افتتاح کرده که به نوربرگ‌رینگ شباهت دارد.

نوربرگ‌رینگ آلمان شاید پرطرفدارترین پیست در جهان باشد و بسیاری از رانندگان و خودروسازان علاقه دارند خودرو خود را در این پیست آزمایش کنند. در پیست مذکور، می‌توان توانایی‌های خودروها را سنجید و حداکثر کارایی آن‌ها را مشاهده کرد.

تویوتا نیز یکی از خودروسازانی است که تاکنون محصولات زیادی در نوربرگ‌رینگ آزموده است؛ اما به‌نظر می‌رسد تویوتا دیگر نیاز نداشته باشد به نوربرگ‌رینگ برود. تویوتا به‌تازگی اعلام کرده که مشغول ساخت پیست اتومبیل‌رانی اختصاصی در مرکز فنی تویوتا در شیمویامای ژاپن است.

مرکز تحقیق‌وتوسعه‌ی فنی شیمویاما ۶۵۰.۸ هکتار مساحت دارد و شامل مسیرهای آزمایش مخصوص شهری و سرعت و تأسیسات توسعه‌ی خودرو است. بخش آزمایش جاده‌ای این مرکز پیستی ۵.۳ کیلومتری است که به نوربرگ‌رینگ شباهت دارد. بالاترین و پایین‌ترین نقطه‌ی این پیست ۷۵ متر اختلاف ارتفاع دارند و بهترین شرایط را برای شبیه‌سازی جاده‌ها برای خودرو فراهم می‌کند. همچنین، انواع پیچ‌ها با زاویه‌های مختلف و مسیر مستقیم نیز در طراحی این پیست طراحی شده‌اند. در پیست تویوتا، ۵۰ نفر کار می‌کنند که بیشتر آن‌ها رانندگان تست هستند.

تویوتا هدف از تأسیس این پیست را کمک به تولید خودروهایی بهتر عنوان کرده است. خودروساز مشهور ژاپنی ضمن اینکه خودروهایش را در جاده‌ها هم می‌آزماید، در این پیست نیز در وضعیت‌های مختلف شبیه‌سازی‌شده، آزمایش‌ها بیشتری انجام خواهد داد. بخش‌های دیگر مرکز فنی تویوتا در شیمویاما، ازجمله مرکز آزمایش سرعت، تا سال ۲۰۲۳ افتتاح خواهند شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید