آلایندگی خودروهای فورد زیر ذره‌بین دادگستری آمریکا

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۳۵
    کد خبر :529444

وزارت دادگستری آمریکا به‌تازگی یک پرونده‌ی تحقیقاتی برای آلایندگی خودروهای فورد باز کرده است.

فولکس واگن یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های چند سال اخیر صنعت خودروسازی را رقم زد. از زمان آخرین رسوایی‌ تاکنون، خودروسازان متعددی در رابطه با آلایندگی محصولات تولیدی خود، مورد تحقیق و بازپرسی قرار گرفتند. علاوه‌براین، سطح نگرانی خودروسازان و سازمان‌های دولتی در ارتباط با اعتبار آزمایش‌های انجام‌گرفته پیرامون آلایندگی خودروها نیز به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. اکنون دادگستری آمریکا تحقیقات جدیدی را پیرامون آلایندگی خودروهای فورد آغاز کرده است.

در گزارش فورد به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به نگرانی در رابطه با آلایندگی خودروهای این شرکت اشاره شده است. علت اصلی نگرانی در رابطه با فرآیند تخمین آلایندگی با متغیرهای خارجی بوده است. در این سند معنی دقیق این دلایل آورده نشده؛ اما مشخص است که در خودروهای فورد برخلاف فولکس واگن، دستگاه تقلب آلایندگی به‌کار نرفته است. در سند، اشاره شده که شرکت فورد، سازمان‌های EPA و CARB را از احتمال بروز این مشکل باخبر کرده است.

درنتیجه دادگستری‌ آمریکا هم پرونده تحقیقاتی جدیدی را آغاز کرده است. فورد اعلام کرده که با تمامی سازمان‌ها در این زمینه همکاری خواهد کرد. شرکت فورد اخیرا به مشکلاتی در رابطه با شبیه‌سازی‌های آثار آیرودینامیکی و اصطکاک لاستیک‌ها در زمینه میزان مصرف سوخت پی برده است. در گزارش منتشرشده به این موضوع اشاره شده است که کارکنان شرکت فورد در رابطه با محاسبات نادرست انجام‌گرفته پیرامون موضوع آلایندگی و مصرف سوخت خودروها، اظهار نگرانی کرده‌اند.

کیم پیتل، معاون بخش محیط‌زیست و مهندسی ایمنی شرکت فورد، در رابطه با انجام تحقیقات جدید می‌گوید:«تحقیقات ما در رابطه با نحوه‌ی محاسبه‌ی متغیرهای خارجی در فرایند اعتبار‌سنجی میزان آلایندگی و مصرف سوخت ادامه خواهد داشت. به همراه قانون‌گذاران و گروهی متخصصان، مشغول بررسی فنی موضوع هستیم. ما با گروهی از سازمان‌ها، از جمله EPA و CARB و دادگستری همکاری می‌کنیم. دادگستری در اوایل ماه جاری با ما تماس گرفت و مسئولان را از بازشدن پرونده تحقیقاتی جدید آگاه کرد. فورد به‌طور کامل با دولت همکاری خواهد کرد و ما نتایج به‌دست‌آمده از تحقیقات فنی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. شایان ذکر است که وزارت دادگستری پیش از این هم در رابطه با بررسی موضوع آلایندگی و میزان مصرف سوخت خودروها تمایل نشان داده بود. تحقیقات و بررسی‌های انجام‌گرفته شامل استفاده از وسیله‌ی تقلب سنجش آلایندگی نمی‌شود. تمرکز ما روی تکمیل کردن بررسی فنی این موضوع است که با همکاری کامل با دولت و سازمان‌های قانون‌گذار انجام می‌شود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید