لباس فرم دانش‌آموزان نیازمند کار تبلیغی و هنری

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۱۹
    کد خبر :529319
علیرضا کاظمی

رئیس سازمان دانش‌آموزی هدف اصلی این سازمان را مهارت‌آموزی دانست و تأکید کرد: باید از برنامه‌های ملی کاست و سهم برنامه‌های مدرسه محور و منطقه‌ای را افزایش داد.

علیرضا کاظمی رئیس سازمان دانش‌آموزی و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در نشست پایانی اجلاس روسای سازمان دانش‌آموزی که در بندر انزلی برگزار شد، گفت: آنچه یک سازمان را جلو می‌برد فرهنگ‌سازمانی است. اگر قرار باشد سازمان دانش‌آموزی یک حرکت رو به رشد داشته باشد و مسیر تعالی را طی کند، باید به یک فرهنگ‌سازمانی دسترسی پیدا کند.

وی در تعریف فرهنگ‌سازمانی گفت: همه ما باید درک مشترک از اهداف و روش رسیدن به آن برسیم که این تعریف فرهنگ‌سازمانی است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی هدف اصلی سازمان دانش‌آموزی را مهارت‌آموزی دانست وگفت: رسیدن به مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی به‌وسیله مشارکت دانش‌آموزان نهادینه می‌شود.

کاظمی بزرگ‌ترین مانع برای رسیدن به اهداف متعالی در سازمان دانش‌آموزی را فرهنگ نامطلوب سازمانی عنوان کرد و گفت: فرهنگ نامطلوب سازمانی یعنی در سازمان اهداف را قبول داشته اما به روش‌ها بی‌اعتنا باشیم.

وی ادامه داد: بخش دیگر فرهنگ نامطلوب سازمانی این است که اعضای سازمان نه اهداف را قبول دارند و نه به روش‌ها اعتنا می‌کنند بلکه با ستیزه‌جویی در مقابل این اهداف و روش‌ها می‌ایستند. ما باید این افراد را مانند یک غده سرطانی از سازمان بیرون کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش خطاب به روسای سازمان دانش‌آموزی گفت: باید به دنبال اهداف تربیتی باشیم لذا فعالیت اقتصادی را در مسیر رسیدن به اهداف تربیتی می‌دانیم و باید در همه فعالیت اقتصادی رویکرد تربیتی داشته باشیم.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، کاظمی در ادامه به واگذاری سرویس مدارس به سازمان دانش‌آموزی از سوی وزیر آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: سرویس دانش‌آموزی کلاس سیار و راننده آن مربی تربیتی ما است. برای سرویس مدارس باید تولید محتوا کنیم، برای راننده کلاس تربیتی برگزار کنیم و این‌ به معنای رویکرد تربیتی است و باور دارم که این کار فقط از دست سازمان دانش‌آموزی برمی‌آید.

وی بزرگ‌ترین چالش اجتماعی امروز کشور را مسئله حجاب دانست و گفت: راه‌حل این مشکل مدرسه و لباس فرم دانش‌آموزان است. سازمان دانش‌آموزی به‌عنوان متولی امر باید بر روی لباس فرم دانش‌آموزان کار معرفتی، تبلیغی و هنری انجام دهد.

کاظمی گفت: سازمان دانش‌آموزی برای سال جدید نیاز به یک شعار جدید دارد که منطبق و مبتنی بر استراتژی‌های سازمان باشد. رویکردهای سازمان دانش‌آموزی نیز باید حلاجی شود. رویکرد ما باید بر مبنای مدرسه باشد. باید از برنامه‌های ملی کاست و سهم برنامه‌های مدرسه‌محور و منطقه‌ای را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، معاون پرورشی و فرهنگی به همخوانی و انطباق برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی باسیاست‌های مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: ما باید به هنجارها و ارزش‌های اصیل انقلاب ورود کنیم و سهم و نقش خود را به‌وضوح نشان دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید