درخواست هند از آمریکا: در تحریم‌ نفتی ایران انعطاف به خرج دهید

    کد خبر :529275
تحریم‌ نفتی ایران

وزیر امور خارجه هند در تماسی تلفنی از همتای آمریکایی خود خواست تا درباره تحریم‌هایی که پس از اتمام مدت معافیت‌های نفتی شامل کشورهایی خواهد شد که به واردات نفتی ایران ادامه دهند انعطاف به خرج دهد چراکه جایگزین کردن واردات نفتی ایران برای هند از منبعی دیگر در کوتاه مدت میسر نخواهد بود.

به گزارش بازتاب، به نقل از روزنامه هندوستان تایمز، منابع آگاه گفته‌اند که سوشما سوآراج، وزیر امور خارجه هند با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود درباره انعطاف در تحریم‌های آمریکا علیه واردات نفتی ایران گفت‌وگو کرد اما این دیپلمات ارشد آمریکایی از این موضوع خودداری کرد.

افرادی آگاه به این مذاکره تلفنی اظهار داشتند سوآراج در این گفت‌وگو که در یک تماس تلفنی انجام شد گفت که هند باید اجازه واردات نفت خام ایران را بدون زیان دیدن از تحریم‌های ثانویه آمریکا داشته باشد. وزیر امور خارجه هند شرایط اقتصادی و سیاسی هند را به پمپئو توضیح داد و درخواست تخفیف قائل شدن برای این وضعیت را داشت چرا که تأمین23.5 میلیون تن نفت یعنی مقداری که هر ساله توسط ایران تأمین می‌شد از یک منبع جایگزین امکان پذیر نیست.

اگرچه پمپئو چیزی را متعهد نشد و به سوآراج گفت که تصمیم‌گیری در این باره توسط وی انجام نمی‌شود چراکه رئیس جمهور (دونالد ترامپ) درباره اعمال تحریم‌ها با جدیت تصمیم‌گیری کرده است.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید برای افزایش فشار بر روی ایران اظهار کرده است که معافیت‌های نفتی اعطا شده به هشت کشور برای تجارت با ایران را تمدید نخواهد کرد.

دولت آمریکا سال گذشته به دلیل “جلوگیری از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی” به هشت کشور خریدار نفت خام ایران معافیت از تحریم‌های نفتی را اعطا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید