بن بست در مذاکرات بین لندن و اپوزیسیون درباره برگزیت

    کد خبر :529215
برگزیت

یک روزنامه اتریشی در گزارشی از بن بست در مذاکرات بین اپوزیسیون و دولت انگلیس برای دستیابی به توافقی برای حل بحران برگزیت خبر داد.

به گزارش بازتاب، روزنامه اتریشی “وینر سایتونگ” در گزارشی از وقوع بن بست در مذاکرات بین دولت انگلیس و اپوزیسیون به منظور یافتن راهکاری برای خروج از بحران برگزیت خبر داد.

یک سخنگوی ترزا می، نخست وزیر محافظه کار انگلیس روز دوشنبه در سخنانی تصریح کرد که مذاکرات به منظور دستیابی به توافق در این باره قراراست امروز بعد از ظهر انجام شود. به گفته وی هدف این است که قانونی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هر چه سریع تر به پارلمان آورده شود. اما باید چشم انداز واقع بینانه ای در این باره وجود داشته باشد که چنین توافقی همچنین در پارلمان با حمایت اکثریتی روبرو خواهد شد.

دولت ترزا می برای زمان بعد ازبرگزیت روی یک سیاست تجاری مستقل از اتحادیه اروپا تاکید دارد در حالی که حزب کارگر رسما می خواهد یک اتحادیه گمرکی با اتحادیه اروپا را بدست آورد.

همچنین بسیاری از نمایندگان حزب کارگر هم خواستار برگزاری یک همه پرسی دوم برای برگزیت هستند. البته جرمی کوربین، رئیس این حزب اپوزیسیون در انگلیس تمایلی به برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت ندارد.

چندی پیش 27 عضو اتحادیه اروپا در این باره با هم توافق کردند که تاریخ برگزیت برای دومین‌بار به تعویق افتاده و تا 31 اکتبر به انگلیس برای خروج از این اتحادیه زمان داده شود. البته بر اساس توافقات انجام شده یک برگزیت زودتر از این موعد هم امکان‌پذیر است، اگر عرصه سیاسی انگلیس درباره مناسبات آینده با اتحادیه اروپا توافق کند.

پارلمان انگلیس تا به حال سه بار توافق برگزیت انجام شده با بروکسل را رد کرده است.

ابتدا قرار بود انگلیس در تاریخ 29 ماه مارس این اتحادیه را ترک کند و بعد از آن 12 آوریل برای این برگزیت در نظر گرفته شد و بعد از آن هم تاریخ برگزیت تا 31 اکتبر به تعویق افتاد.

سیاستمداران انگلیسی تا به حال نتوانسته‌اند درباره یک راه منظم برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به توافقی دست یابند. اکثر سیاستمداران در انگلیس و بروکسل هم از یک برگزیت سخت بدون توافق با اتحادیه اروپا می ترسند. مذاکرات تاکنون دولت انگلیس با اپوزیسیون هم به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

اگر تا تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا توافقی درباره برگزیت شکل نگیرد انگلیس ناگزیر به شرکت در این انتخابات خواهد بود که به اعتقاد بسیاری مقامات اروپایی این مسئله مضحک خواهد بود که کشوری که قصد خروج از این اتحادیه را دارد در سرنوشت و آینده این اتحادیه تصمیم گیری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید