جدیدترین موضع‌گیری ضدایرانی «پمپئو»

    کد خبر :529083

وزیر خارجه آمریکا باردیگر اتهامات خود علیه ایران را تکرار کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه با حضور در مؤسسه دهیل به تشریح اولویت‌های سیاست خارجی کشورش پرداخت و در این سخنرانی بار دیگر اتهامات علیه ایران را تکرار کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این خصوص با طرح ادعایی تکراری اما مضحک مدعی شد: به تلاش‌های خود برای یافتن کشورهائی برای جبران نفت ایران ادامه می‌دهیم و می‌خواهیم در این باره نیز اطمینان حاصل کنیم.

وی در ادامه ادعا کرد: ساختار تحریم‌های شدیدی را ایجاد می‌کنیم که بر آن اساس کشورهای نقض کننده تحریم ایران هزینه زیادی را برای آن بپردازند. ما آنها (خریداران نفت از ایران) را پاسخگو کرده و مجازات می‌کنیم.

مایک پمپئو مدعی شد امیدواریم که نظام ایران تصمیماتی متفاوت از تصمیمات کنونی خود اتخاذ کند. ما سال گذشته، ۱۲ درخواست را برای ایران مطرح کردم. ما از ایران می‌خواهیم همچون یک کشور عادی رفتار کند.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به مبارزه بی امان تهران با تروریست‌های مصنوع این کشور در خاورمیانه پس از درخواست کشورهای مورد حمله تروریست‌های تکفیری- صهیونیستی داعش ادعا کرد: ایران حامی شبه نظامیان در عراق برای بی ثباتی در این کشور بوده و در امور داخلی لبنان نیز دخالت می‌کند.

به گزارش مهر، وی در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر ادامه جنایت‌های عربستان علیه مردم مظلوم یمن و ادامه قراردادهای نظامی واشنگتن با ریاض نیز ادعا کرد: حوثی ها توافقات را نقض کرده و پهپاد و موشک بالستیک شلیک می‌کنند؛ عربستان نیز بر این اساس حق دفاع از خود را دارد! ما نیز در این راستا به ریاض کمک می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید