آموزش و پرورش در «هفته معلم» چه می‌کند؟

    کد خبر :528736
هفته معلم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش و جانشین وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت هفته معلم، برنامه‌های هفته معلم را اعلام کرد.

علی الهیار ترکمن در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در آستانه هفته بزرگداشت معلم برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: معلم یکی از اجزای تاثیرگذار در هر جامعه‌ای است و معلمان ما در جامعه از ضریب نفوذ اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: هفته تکریم معلم همه ساله برگزار می‌شود، هرچند در همه ایام سال باید به یاد معلمان خود باشیم، همه ارکان جامعه باید در این امر دخیل باشند تا شاهد تکریم واقعی و عملی معلمان باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با بیان اینکه اهداف اصلی برنامه‌های تحولی رسیدن به یک آموزش و پرورش فعال، چابک و منسجم است و معلم در این فضا می تواند به نحو احسن از ظرفیت‌های خود استفاده کند اظهار کرد: اگر نگاه آسیب شناسانه به تحول داشته باشیم در می‌یابیم که نگاه مشترک و یکسانی وجود ندارد و باید وضعیت را ساماندهی کرده و به نگاه مشترکی برسیم.

الهیار ادامه داد: آموزش و پرورش مشکل را در عدم ورود و مشارکت دستگاه‌های بیرونی می‌داند، در حالی که از بیرون، معتقدند که سیاست گذاری‌های مبتنی بر تحول در آموزش و پرورش بدرستی صورت نمی‌گیرد. دعوت می‌کنم همه در یک جهت مشخص حرکت کنیم و از نقش معلم بدرستی بهره‌مند و استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، وی برنامه‌های هفته معلم را اعلام کرد و گفت: ایام هفته نامگذاری و به استان‌ها ابلاغ شده و در سطوح ملی و منطقه‌ای برگزار می‌شود. ۱۲ اردیبهشت، به عنوان روز شهید مطهری، اسوه معلمی، ۱۳ اردیبهشت، به عنوان روز معلم، زمینه ساز وحدت ملی، ۱۴ اردیبهشت، به عنوان روز معلم و مسئولیت حاکمیت نسبت به نقش و جایگاه او در گام دوم انقلاب، ۱۵ اردیبهشت به عنوان روز معلم و مرجعیت اجتماعی، ۱۶ اردیبهشت به عنوان روز پیشکسوتان تعلیم و تربیت، ۱۷ اردیبهشت روز معلم، محور توسعه اجتماعی و ۱۸ اردیبهشت روز معلم، مسئولیت پذیری و حراست از قداست معلمی نامگذاری شده است.

الهیار افزود: تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی، دیدار معلمان با رهبر انقلاب، همچنین دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور، رئیس مجلس، نشست صمیمی با وزیر آموزش و پرورش در دارالفنون، سخنرانی قبل از خطبه وزیر در نماز جمعه روز ۱۳ اردیبهشت، دیدار وزیر با خانواده شهید مطهری و برنامه ملی سپاس معلم از برنامه‌های این هفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید