هشدار رئیس «اف بی آی» درباره روسیه، چین و سپاه قدس ایران

    کد خبر :528119
اف بی آی

رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در اظهاراتی در شورای روابط خارجی این کشور در خصوص اقدامات روسیه علیه واشنگتن و همچنین تقابل با سپاه قدس ایران هشدار داد.

به گزارش بازتاب به نقل از سایت شورای روابط خارجی آمریکا، «کریستوفر وری» رئیس اف بی آی با بیان اینکه روسیه ۳۶۵ روز در سال تلاش می‌کند تا به دموکراسی آمریکا ضربه بزند گفت: روسیه قصد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره سپاه قدس نیز گفت: فارغ از اضافه شدن نام سپاه پاسداران به فهرست گروه‌های تروریستی، موارد مرتبط با نیروی قدس سپاه در خاک آمریکا یا خاک نزدیک‌ترین متحدان ایالات متحده نشان از آن دارد که باید تهدید این نیرو را جدی‌تر گرفت.

جلسه پرسش و پاسخ با رئیس اف بی آی با عنوان «تهدیدهای جهانی که امروز متوجه ایالات متحده است»، در اندیشکده «شورای روابط خارجی» در واشنگتن برگزار شد.

رئیس اف بی آی بخش زیادی از سخنان خود در این جلسه را به تهدیدهای سایبری، به ویژه از سوی روسیه، و همچنین تهدیدهای اقتصادی و فناوری از سوی چین اختصاص داد.

رئیس پلیس فدرال آمریکا، در سخنانش در اندیشکده شورای روابط خارجی همچنین گفت که روسیه به تلاش‌هایش برای مداخله در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا ادامه می‌دهد.

وی تأکید کرد: فکر می‌کنم که روسیه تهدید ضداطلاعاتی بسیار چشمگیری تلقی می‌شود؛ به ویژه در حوزه سایبری و همچنین در حوزه‌ای که از آن با عنوان نفوذ خارجی یاد می‌کنیم و البته مطمئناً در حوزه حضور افسران اطلاعاتی‌شان در خاک آمریکا.

کریستوفر وری همچنین با اشاره به اینکه نهادهای اطلاعاتی آمریکا معتقدند مداخله روسیه در انتخابات کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ به نوعی تمرین نهایی برای دخالت در انتخابات ۲۰۲۰ بوده است گفت: ایران، چین و کره شمالی با تماشای اقدامات روسیه در ۲۰۱۶ و بعد از آن، در حال یادداشت‌برداری هستند.

رئیس اف‌بی‌آی همچنین از چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای پیش روی آمریکا نام برد و گفت: چین با تهدیدهای چندلایه می‌خواهد با هزینه آمریکا و از طریق سرقت فناوری، به قدرت اقتصادی جهان تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید