یک تیم ایرانی، توئیت‌های ترامپ و پمپئو علیه ایران را می‌نویسند

  • سیاسی
  • شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۷:۳۴
    کد خبر :527749
توئیت‌

یکی از کارویژه‌های تعریف شده در این مورد، تشکیل یک تیم از برخی ایرانیانی که در آمریکا حضور دارند و حاضر به همکاری با این گروه علیه کشور و مردمشان شده اند، است. سرپرستی این تیم بر عهده یکی از نمایندگان سابق مجلس است که وظیفه آن‌ها رصد، پایش اوضاع و شرایط داخلی کشور و همچنین تولید محتوا به ویژه برای توئیت زدن توسط ترامپ و پمپئو علیه جمهوری اسلامی است…

آمریکایی‌ها پس از حوادث دی ماه سال ۹۶ با تشکیل گروه «اقدام علیه ایران» تلاش بسیاری برای ایجاد فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی کرده اند. آن‌ها در این راه از هرگونه ابزار برای تکمیل سناریوی مورد نظرشان و ایجاد فشار هرچه بیشتر بر حکومت و مردم ایران بهره گرفته اند، تا جایی که با هزینه‌های گزاف دلاری، تیم‌هایی را با حضور برخی ایرانیان برای تولید محتوا علیه کشورمان راه اندازی کرده اند.

به گزارش تابناک؛ همان طور که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا اعلام کرده است، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا و از چهره‌های نزدیک به منافقین، سعودی‌ها و اماراتی‌ها، همه اضلاع مربعی هستند که تلاش می‌کنند سناریوی براندازی در جمهوری اسلامی ایران را پیش ببرند و در این راه دولت آمریکا نیز به ابزاری برای اجرای سناریوی مورد نظر آن‌ها تبدیل شده است.

در این باره، برخی کارشناسان داخلی و حتی رسانه‌های و تحلیلگران خارجی در ارزیابی توئیت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و همچنین «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به این نکته اشاره دارند که بیان چنین سخنان و نکته‌هایی از وضعیت ایران و مردم آن به تنهایی نمی‌تواند کار این دو مقام بلندپایه آمریکایی باشد، برای همین سناریو‌های مختلفی را از این جهت که آن‌ها خود در مورد ایران توئیت نمی‌زنند، بلکه مطالبی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و آنان نیز همان را منعکس می‌کنند، مطرح می‌کنند.

آنچنان که اخیرا یک مقام آگاه گفته است، آمریکایی‌ها در چهارچوب تیم «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و رئیس گروه اقدام علیه ایران پیش بینی‌های متعددی برای بهره گیری از تمامی ابزار ممکن علیه جمهوری اسلامی داشته اند که از جمله آن، می توان به پرداخت هزینه‌های گزاف جهت تولید محتوا علیه ایران اشاره کرد.

یکی از کارویژه‌های تعریف شده در این مورد، تشکیل یک تیم از برخی ایرانیانی که در آمریکا حضور دارند و حاضر به همکاری با این گروه علیه کشور و مردمشان شده اند، است. سرپرستی این تیم بر عهده یکی از نمایندگان سابق مجلس است که وظیفه آن‌ها رصد، پایش اوضاع و شرایط داخلی کشور و همچنین تولید محتوا به ویژه برای توئیت زدن توسط ترامپ و پمپئو علیه جمهوری اسلامی است.

گفته می‌شود، تنها هزینه‌ای که بابت تولید محتوا به تیم مذکور داده شده، رقمی بالغ بر ۵۰۰ هزار دلار است که جمع این عدد در کنار هزینه‌های سایر تشکیلات رسانه و تیم‌های تولید محتوا برای گروه اقدام علیه ایران، حکایت از هزینه‌های میلیون دلاری آمریکایی‌ها در این رابطه دارد.

آن‌ها حتی از نمایندگان شرکت‌های مالک فیلترشکن‌هایی که ایرانی‌ها از آن بهره می‌برند هم برای حضور در جلسات خود به منظور تصمیم گیری علیه جمهوری اسلامی دعوت می‌کنند که شنیده شده اصلی‌ترین مدعو آن‌ها در جلسات، نماینده فیلترشکن سایفون است که اکنون بیش از ۳۰ میلیون نفر در ایران از آن استفاده می‌کنند.

آمریکایی‌ها با بهره گیری از نمایندگان چنین شرکت‌هایی، تلاش دارند دقیق اطلاعات و رفتار‌های ایرانیان را در قبال تصمیمات خود رصد و پایش کرده و پس از دسترسی به اطلاعات بیشتر در خصوص تصمیمات آتی خود علیه ملت و مردم ایران جمع بندی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید