قطر درخواست امارات برای حل اختلافات تجاری را رد کرد

    کد خبر :527636
قطر

قطر اعلام کرد که با درخواست امارات برای تشکیل کمیته سازش و حل اختلافات دو کشور در سازمان تجارت جهانی، مخالفت کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، هیأت دائمی قطر در سازمان ملل دفتر ژنو، روز جمعه (دیروز) از رد درخواست امارات برای حل اختلافات دوجانبه خبر داد.

هیأت قطری پیش از برگزاری نشست هیأت حل‌وفصل اختلافات در سازمان تجارت جهانی، در عین حال بر پایبندی کامل دوحه به معاهدات سازمان تجارت جهانی تأکید کرد.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، اواخر ژانویه گذشته به دنبال تصمیم قطر برای ممنوعیت فروش کالاهای اماراتی در بازارهای قطر، امارات اقداماتی را علیه قطر در سازمان تجارت جهانی انجام داد.

هیأت قطری در بیانیه خود تأکید کرد که علت تصمیم دوحه برای ممنوعیت فروش کالاهای اماراتی در بازارهای قطر، تصمیمات یکجانبه امارات برای محاصره غیرقانونی قطر است.

هیأت قطری همچنین استمرار محاصره قطر را محکوم کرد.

چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

این چهار کشور ازسرگیری روابط خود با دوحه را به پذیرش خواسته‌های ۱۳‌گانه خود از سوی قطر مشروط کرده‌اند که از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش سطح روابط دوحه با ایران، توقف حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس و تعطیلی شبکه الجزیره است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید