معاون وزیر کشور: خسارت سیل ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد شد

  • سیاسی
  • شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۲۲
    کد خبر :527428
معاون وزیر کشور

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور گفت: خسارت سیلاب‌های اخیر در کشور حدود ۳۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد شد که تمامی زیرساخت‌ها همچون کشاورزی، راه و شهرسازی، مسکن و سایر حوزه‌ها را شامل می‌شود.

مهدی جمالی نژاد شامگاه جمعه در جمع شهرداران، بخشداران و اعضای شورای اسلامی شهرستان ملایر افزود: بروز سیل و بارندگی‌های فروردین امسال در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بود و ۲۵ استان کشور همزمان دچار بحران شدند.
وی بیان کرد: برای بازسازی و نوسازی خسارت سیلاب‌ها مبلغ قابل توجهی پیش بینی شده که طبق اولویت در دست بررسی و اجرا است.
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: تمام مجموعه دولت و وزرا پای کار آمده اند تا مشکل سیلاب‌ها در نقاط مختلف کشور حل شود.
جمالی نژاد شرایط کنونی کشور را با توجه به تحریم‌های آمریکا و برداشتن معافیت‌های صادرات نفت ایران حساس دانست و تاکید کرد: باید در فضای همدلی، وفاق و جلب اعتماد مردم با سخت کوشی از این شرایط با موفقیت عبور کنیم.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال بی اعتماد کردن مردم به دولت، ایجاد نارضایتی و فاصله بین مردم و مسئولان است افزود: آمریکا دولتمردان و مسئولان کشور را هدف قرار داده است و از این موقعیت برای بی اعتماد کردن مردم استفاده می‌کند.
جمالی نژاد با اشاره به وجود امکانات و زیرساخت‌های مناسب در کشور، کاهش اعتماد بین مردم را نگران کننده دانست و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم این فاصله ایجاد شود و این امر جز با وفاق و وحدت محقق نمی‌شود.
توسعه شهری وزیر کشور با بیان اینکه کار کردن در شرایط سخت لذت بخش است، خطاب به شهرداران تاکید کرد: شهرداری‌ها به عنوان نهاد‌های مستقل عمومی غیر دولتی باید شرایط کشور را درک کنند و همه پای کار باشند.
جمالی نژاد ادامه داد: ما تمامی دغدغه‌ها و مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را می‌دانیم و با تلاش‌های صورت گرفته و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ردیف‌های خوبی در بودجه سال ۹۸ دیده شده است.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید افق دید را عمیق ببینند و به دولت تکیه نکنند گفت: راهکار‌های درآمدی برای شهرداری‌ها زیاد است و باید از ظرفیت‌های شهر‌ها برای افزایش درآمد استفاده کنند.
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جذب سرمایه گذار و دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری را از دیگر وظایف مهم شهرداران برشمرد و افزود: مشکلاتی که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سال گذشته داشتند، امسال ندارند.
جمالی نژاد همچنین به اختصاص اعتبار مناسب برای بازآفرینی شهری و اعطای تسهیلات برای طرح‌های درآمدزا اشاره و بیان کرد: شهرداران و دهیاران باید در سال جدید با تمام توان کار کنند، ما نیز در کنار آن‌ها هستیم.
وی اجرای طرح‌های عمرانی خوب در ملایر را نشان از افق دید خوب شهرداران این شهر دانست و افزود: در بازدیدی که از این شهر داشتم، ملایر را رو به توسعه و دارای ظرفیت خوب و جاذبه‌های گردشگری دیدم که با همین سرعت و خیزی که برداشته است، باید پیش برود.
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز به مشکلات ساکنان مسکن مهر ملایر اشاره کرد و گفت: مسکن مهر ملایر با وجود اینکه در نقطه خوبی از شهر احداث شده است، اما ساکنان آن همچنان با مشکلاتی در زمینه زیرسازی، محوطه سازی، جدول گذاری و دیواره سازی دارند.
باب الله فتحی با تاکید بر اینکه برنامه‌های مدونی برای رفع این مشکلات باید در نظر گرفته شود بیان کرد: ۴۰۰ واحد دیگر از مسکن مهر ملایر در حال آماده سازی است که برای زیرسازی و دیواره سازی آن نیازمند کمک هستیم.
وی همچنین مجموعه تفریحی و توریستی مینی وُرد و بام ملایر را قطب گردشگری استان و شهرستان دانست و ادامه داد: این مجموعه‌ها برای ملایر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که برای تکمیل نیازمند اعتبارات است.
فرماندار ویژه ملایر افزود: تکمیل این ۲ مجموعه تفریحی و توریستی در سند راهبردی توسعه شهرستان و در افق ۱۴۰۰ در سه سال آینده دیده شده است.
فتحی با اشاره به وجود ۶ شهر و ۲۰۸ روستای دارای سکنه در این شهرستان گفت: از جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفری ملایر، بیش از یکصد هزار تن در روستا‌ها ساکن هستند.
وی بیان کرد: از ۲۰۸ روستا ۱۵۷ روستا دارای شورای اسلامی و ۱۵۴ روستا دارای دهیاری هستند.
فتحی گفت: تاکنون طرح بهسازی در ۱۱۳ روستای این شهرستان آغاز شده است که مرحله نخست بهسازی در ۷۷ روستا و مرحله دوم در ۳۲ روستا به اتمام رسیده است.
به گزارش ایرنا، معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور روز جمعه به منظور بازدید و بررسی از خسارت‌های ناشی از سیلاب به استان همدان سفر کرد که در ادامه این سفر از مجموعه مینی وُرد و بام ملایر و مساکن مهر این شهر بازدید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید