جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده انجام شد

تدوین سیاست‌های مرتبط با رونق تولید در حوزه زنان

    کد خبر :527406
رونق تولید

در جلسه اخیر شورای فرهنگی_ اجتماعی زنان و خانواده، سیاست های مرتبط با رونق تولید در حوزه زنان ازجمله توسعه تولیدات خانگی بانوان و توجه به اشتغال زنان سرپرست خانوار مطرح شد.

جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با موضوع «رونق تولید» برگزار شد و سیاست‌های مرتبط با تحقق این شعار در حوزه زنان نیز مطرح شد.

از جمله موضوعات مورد توافق در این جلسه نیز به شرح زیر است:

۱- با توجه به اینکه بسیاری از زنان در خانه محصولات خوبی تولید می‌کنند باید بازار فروش برای این تولیدات چه در خارج و چه داخل کشور ایجاد بشود. کشورهای منطقه بستر خوبی برای فروش این محصولات هستند که باید مسئولین برای آن برنامه‌ریزی کنند. این بازاریابی می‌تواند بر اساس محصولات مختلف، تولیدات مهم، قابل عرضه و دارای برندهای بین‌المللی در کشورهای مختلف باشد.

۲- مطابق سند دانشگاه اسلامی، تحقیقات دانشگاهی باید درصدد رفع نیازهای بومی باشد و پایان‌نامه‌ها، رساله‌های دکتری و پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها زیر نظر اساتید متخصص به موضوعاتی که مشکلات کشور را حل کند، بپردازند. از طرفی شاخص رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، بر اساس رفع نیازهای بومی و حل مشکلات کشور صورت گیرد. از این رو، به رساله‌های دکتری یا پژوهش‌های علمی که بانوان دانشگاهی انجام می‌دهند و به رونق تولید ملی می‌انجامد امتیاز ویژه تعلق گیرد.

۳- ظرفیت بالقوه تولید به تفکیک مناطق شهری، روستایی و متناسب با سنت‌های منطقه‌ای شناسایی شود تا از پراکندگی و موازی کاری جلوگیری شده و برای صادرات تولیدات خرد در کشورهای منطقه برنامه‌ریزی شود.

۴- روش‌های آموزش در مدارس از ذهن محوری به سمت مهارت‌آموزی سوق داده شود تا در جوانی با آموزش مهارت‌های مختلف بتوانند به رونق تولید کمک کنند.

۵- آموزش و پرورش مهارت آموزی و آموزش روش‌های تولید را متناسب با جنسیت از سال‌های ابتدایی در مدارس آموزش دهد تا دانش‌آموزان پایان دوران تحصیل متناسب با جنسیت و امکانات هنر و حرفه‌ای را که بتواند به رونق تولید منجر شود کسب کرده باشند.

۶- بازار تولید بانوان به شرکت‌های دانش بنیان متصل شود تا به تولیدات با کیفیت و قابل عرضه و دارای بازار فروش در کشورهای مختلف منجر شود. مانند تولید پارچه‌های نانو برای تولید لباس‌های ورزشی اسلامی که در کشورهای اسلامی می‌تواند بازار خوبی داشته باشد.

۷- توصیه به استفاده از ظرفیت استارت‌آپ ها برای بالا بردن توانمندی‌های بانوان کشور در راستای تولیدات مفید و قابل عرضه در بازارهای بین‌المللی.

۸- شناخت عرصه تولیدات برای زنان و تولیدات توسط زنان دو عرصه‌ای است که باید تفکیک شود تا به رونق تولید توسط جامعه بانوان کمک شود.

۹- بحث واسطه‌گری از تولید تا مصرف و مدیریت این حوزه نیز از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود تا ضمن عرضه کالاها به شکل صحیح و کانال‌های مناسب، حق و حقوق تولیدکنندگان محفوظ باشد.

۱۰- تحریم کالاهای خارجی نیز امری مهم است که زنان می‌توانند در آن نقش مهم و تأثیر گذاری داشته باشند.

۱۱- به اشتغال زنان سرپرست خانوار باید توجه شود اما اینگونه نباشد که به دلیل توجه به اشتغال زنان، مردانی که باید اقتصاد خانواده را تأمین کنند بیکار شوند.

۱۲به گزارش مهر، – نقش اساسی زنان در تربیت فرزند بسیار با اهمیت است زیرا مادران می‌توانند با تربیت صحیح نسلی پرتلاش و مولد تربیت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید