ادای احترام تارانتینو به کارگردان مشهور سینما

    کد خبر :527322
کارگردان مشهور سینما

تارانتینو در مقاله‌ای با تمجید از درام “یاکوزا”، به سیدنی پولاک کارگردان این اثر ادای احترام کرد.

کوئنتین تارانتینو وقتی در حال نگارش فیلم‌نامه، کارگردانی یک فیلم یا صحبت کردن درباره فیلمی نیست که خودش نویسنده و کارگردانش بوده، احتمالاً درباره فیلم‌های صحبت می‌کند که دوست دارد.

از این رو، تارانتینو در مقاله‌ای جدید برای “نیو بورلی سینما” به درام اواسط دهه ۱۹۷۰ سیدنی پولاک با عنوان “یاکوزا” پرداخته و اشاره کرده است که پولاک برای کارگردانی این فیلم چندان مورد توجه قرار نگرفت: “با این وجود،”یاکوزا” هم‌چنان یک تریلر گنگستری جذاب و منحصربه‌فرد از دهه ۱۹۷۰ است که دو ستاره فوق‌العاده سینمای اکشن را در خود جای داده است.”

تارانتینو در بخشی از صحبت‌هایش درباره فیلم پولاک می‌گوید: “رابرت میچم در این فیلم که آخرین نقش اصلی کارنامه‌اش است، فوق‌العاده سرزنده است. ظاهراً پولاک جنبه عاشقانه دیگر فیملش “آن طور که بودیم” را در این داستان یاکوزایی درآمیخته است. اما این بُعد داستان هم فقط یکی از ویژگی‌های تأثیرگذار آن است که تا حد زیادی حاصل کیفیتِ شخصیت گردن‌کلفتِ رمانتیک، هپروتی و زخم‌خورده‌ای است که میچم خلق کرده است.”

تارانتینو درباره صحنه پایانی “یاکوزا” هم گفته است: “و صحنه قطع کردن انگشت هم برای من، یکی از بزرگ‌ترین پایان‌بندی‌های سینمایی آن دوران است.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید