استفاده از نقشه برداری مغز در جرم شناسی و درمان اعتیاد

    کد خبر :527221

عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران، گفت: امروزه در برخی کشورها مشخص شده که با استفاده از نقشه برداری مغز می‌توان در جرم شناسی و درمان اعتیاد اقدام کرد.

کوروش عبداللهی فر، با اشاره به برگزاری سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران، اظهار داشت: نقشه برداری مغز یکی از موضوعاتی است که در این کنگره مورد گفت‌وگو قرار گرفته و دیدگاه‌های جدید در این زمینه بحث شد.

وی افزود: مسئله نقشه برداری از مغز از سال‌های قبل و حتی ۱۹۰۳ به صورت آناتومیک آغاز شد که بعدها نشانه‌گذاری از مغز توسط این روش صورت گرفت. سرانجام با پیشرفت تکنولوژی و تصویرسازی مکان‌های مربوط به فعالیت‌های بدن شناسایی شد.

رئیس کمیته علمی نقشه برداری مغز در سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران، ادامه داد: به تدریج با استفاده از روش‌های مادون قرمز و ام آر آی دقیق روش‌های نقشه برداری تکمیل‌تر شد و در کشور ما آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز راه‌اندازی شده است.

عبدالهی فر با اشاره به اینکه استفاده از نقشه برداری مغز در علوم شناختی و راهنمای جراحی از جمله دیدگاه‌هایی به شمار رفته که این موضوع در آن قابل بررسی است، گفت: امروزه می‌توان با استفاده از نقشه برداری مغز برای پزشکان یک راهکار استراتژیک قبل جراحی ارائه داد همچنین در برخی از کشورها نیز مشخص شده که با استفاده از نقشه برداری مغز می‌توان در جرم‌شناسی و درمان اعتیاد نیز اقداماتی انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از واقعیت مجازی و نقشه برداری مغز می‌توان در جهت آموزش آناتومی برای دانشجویان و یا برنامه‌های جراحان استفاده کرد و ایجاد این تصاویر در واقع انقلابی در آموزش پزشکی طی سال‌های آینده خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید