سریال‌های تلویزیون برای ماه رمضان

    کد خبر :527189
ماه رمضان

سه سریال «از یادها رفته»، «دل‌دار» و «برادر جان» در حال حاضر سه گزینه اصلی شبکه‌های یک، دو و سه سیما برای پخش در ماه رمضان با مضمون‌های تاریخی، عاشقانه و مذهبی هستند.

حضور پیشکسوتانی چون بیتا فرهی، علی نصیریان و بهزاد فراهانی از جمله ویژگی‌های سریال‌های رمضانی امسال است.

تلویزیون برای رمضان ۹۸ سه سریال «از یادها رفته»، «دلدار» و «برادر جان» را برای پخش از شبکه‌های یک تا سه در دست تولید دارد. سریال‌هایی که تا این لحظه از سوی سازندگان به‌عنوان سریال‌های رمضانی شناخته و معرفی شده‌اند اما همچنان امکان تغییر در دقیقه نود وجود دارد.

روایت یک سریال تاریخی در شب‌های رمضان

«از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان که پیش از این در شبکه پنج کلید خورد، به شبکه یک رسید. این سریال تاکنون از سوی تلویزیون به عنوان سریال رمضانی این شبکه معرفی نشده است اما به نظر می‌رسد تنها گزینه پخش رمضانی باشد.

تاکنون تدوین ۲۰ قسمت از «از یادها رفته» تمام شده و بخشی از آهنگسازی آن باقی مانده است. در بدو امر اعلام نشد که این سریال به مناسبت ایام رمضان ساخته می‌شود و فاز اول آن در ۲۵ قسمت آماده می‌شود.

سریال «از یادها رفته» اثری تاریخی متعلق به دهه ۲۰ محسوب می‌شود که حامد افضلی و رؤیا خسرونجد نویسندگی آن را برعهده داشته‌اند و عباس نعمتی به عنوان سرپرست نویسندگان، حضور دارد. این سریال به روایت زندگی و آداب و رسوم ایرانیان در دهه ۲۰ می‌پردازد و سراغ وقایع قصه زندگی «خسرو» و «مهربانو» می‌رود که به شکل یک رمان روایت می‌شود. همچنین قرار است به موضوعاتی تاریخی مثل کشف حجاب و کشت و تولید تریاک در این سریال پرداخته شود.

سریال «از یادها رفته» بازیگران مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حسین پاکدل اشاره کرد که چند سالی می‌شود کمتر به‌عنوان بازیگر در قاب تلویزیون حضور داشته است. حضور رضا یزدانی خواننده هم از نکات قابل ذکر درباره ترکیب بازیگران این سریال محسوب می‌شود. میترا حجار، حسین یاری، سیما تیرانداز، رسول نجفیان، مائده طهماسبی، بیتا فرهی و… از دیگر بازیگران این سریال هستند و می‌توان سریال را از تولیدات پربازیگر سیما به شمار آورد.

بهرام بهرامیان پیش از این ساخت سریال‌هایی چون «ساعت شنی»، «سقوط یک فرشته» و «جاده قدیم» را بر عهده داشته است.

«دلدار»؛ عاشقانه‌ای در رمضان

برادران محمودی پیش از این اولین سریال تلویزیونی خود را با نام «سایه‌بان» در شبکه دو ساختند که دو سال پیش روی آنتن رفت. این سریال هم روایت‌هایی عاشقانه داشت و به زندگی طبقه متوسط رو به پایین جامعه و مشکلاتشان پرداخته بود.

سریال جدید برادران محمودی به داستان عشق چند دختر و پسر می‌پردازد و خانواده‌هایی از طبقه متوسط بدنه داستان را تشکیل می‌دهد. خط اصلی این قصه درباره «آرش» با بازی محمدرضا غفاری نخبه دانشگاهی است که به دلیل بیماریِ مادرش، دانشگاه را رها می‌کند.

برادران محمودی سریال «دل‌دار» را اوایل دی ماه ۹۷ کلید زدند که قصه آن توسط آزیتا ایرایی و مهدی حمزه نوشته شده است.

این سریال تنها گزینه قطعی شبکه دو برای پخش در ایام ماه رمضان است. در حال حاضر ۳۰ قسمت از سریال به تصویربرداری شده اما در این ۳۰ قسمت سکانس‌هایی باقی مانده که باید به تصویربرداری برسد.

بهزاد فراهانی از جمله بازیگران پیشکسوتی است که در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازد و آخرین حضور او در سریال رمضانی به مجموعه «زیر پای مادر» برمی‌گردد.

تصویربرداری مجموعه ۳۰ قسمتی «دلدار» اوایل دی ماه سال جاری در تهران شروع شد و بهزاد فراهانی، محمدرضا غفاری، الناز حبیبی سوگل خلیق، بهزاد فراهانی و پریوش نظریه و حسام محمودی تاکنون در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است که «دیریست که دلدار پیامی نفرستاد».

سریال «دلدار» به نویسندگی آزیتا ایرایی و مهدی حمزه و به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جمشید و نوید محمودی در ۳۰ قسمت، ۴۵ دقیقه‌ای برای پخش در ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما آماده می‌شود.

«از زیر پای مادر» تا «برادر جان»

سریال «برادرجان» را سعید نعمت‌الله نوشته، محمدرضا آهنج کارگردانی می‌کند و محمدرضا شفیعی هم تهیه‌کنندگی‌اش را بر عهده دارد. نعمت‌الله و شفیعی پیش از این در سریال‌های دیگری از جمله «عقیق» و «مادرانه» همکاری داشته‌اند.«عقیق» که اثری تاریخی بود در باکس مناسبتی تلویزیون در ایام محرم ساخته و پخش شد.

«زیر پای مادر» آخرین سریال رمضانی با فیلمنامه‌ای از سعید نعمت الله بود که دو سال پیش روی آنتن شبکه یک رفت.

از بازیگران مطرح این سریال می‌توان به حضور علی نصیریان اشاره کرد. «میوه ممنوعه» حسن فتحی آخرین حضور این هنرمند در سریال رمضانی بوده است.

از دیگر بازیگران این مجموعه می‌توان به حضور لعیا زنگنه، آفرین عبیسی، حسام منظور، سعید چنگیزیان، کامران تفتی، سجاد افشاریان، نسیم ادبی و… اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید