بیانیه پایانی نشست «آستانه»/برگزاری دور نهایی مذاکرات در جولای

    کد خبر :527066

طرف های حاضر در نشست صلح سوری در شهر «نور سلطان» قزاقستان توافق کردند تا دور نهایی مذاکرات آستانه در ماه جولای برگزار شود.

بیانیه پایانی نشست آستانه درباره سوریه صادر شد.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: روسیه، ترکیه و ایران؛ کشورهای ضامن مذاکرات صلح سوریه توافق کردند تا عراق و لبنان نیز به عنوان ناظر در مذاکرات آستانه حاضر شوند.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: کشورهای ضامن همچنین بر تمامیت اراضی سوریه و همچنین نابودی کامل گروه‌های تروریستی تاکید کردند.

در بیانیه پایانی نشست آستانه همچنین بر تلاش‌ها برای رساندن کمک‌های بشر دوستانه به شهروندان سوریه در همه مناطق این کشور به دور از اهداف سیاسی تاکید شده است.

طرفین حاضر در نشست آستانه در این بیانیه اعلام کردند: جامعه جهانی و سازمان ملل باید جهت تسهیل بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تلاش کنند و دولت سوریه موظف است تا شرایط بازگشت آنان به کشور را فراهم کند.

آنها همچنین در بیانیه پایانی دوازدهمین دور از مذاکرات آستانه عملی شدن مفاد توافق سوچی درخصوص ادلب و تلاش برای از بین بردن داعش در آن تاکید کردند.

بر اساس توافق طرف‌های شرکت کننده در نشست صلح سوریه در شهر نور سلطان مقرر شد دور نهایی مذاکرات قرار است در ماه جولای برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید