سخنگوی کمیسیون شوراها ممنوعیت کاندیداتوری ۳ دوره نمایندگی را تشریح کرد

  • سیاسی
  • جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۴۳
    کد خبر :527012

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس ایرادات و ابهامات ممنوعیت کاندیداتوری ۳ دوره نمایندگی را تشریح کرد.

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که 3 دوره متوالی در مجلس بوده‌اند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که مصوبه مجلس ابهاماتی دارد، برای مثال نمایندگانی که یک سال نماینده بوده‌اند سپس سفیر یا وزیر شده‌اند، آیا یک دوره کامل در مجلس بوده‌اند یا خیر؟

وی افزود: از طرف دیگر آیا نماینده‌ای که میان دوره‌ای به پارلمان آمده نیز یک دوره برای وی محسوب می‌شود؟ به نظر بنده این مصوبه باید در کمیسیون شوراها بررسی بیشتری می‌شد اما به دلیل اینکه به تصویب نمایندگان در صحن علنی رسید، نگهبان باید آن را بررسی و نظر بدهد.

به گزارش تسنیم ،سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح ایرادات دیگر ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که 3 دوره متوالی در مجلس بوده‌اند، گفت: در این روش انتخاب مردم محدود شده و اگر با این شیوه از ورود نماینده‌ای که مورد اعتماد مردم است و از عملکرد آن راضی باشند، به مجلس جلوگیری کنیم سبب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

سلیمی تأکید کرد: در این شیوه زمانی که یک نماینده بداند که دور سوم، دوره آخر نمایندگی وی است وی عملکرد و انگیزه سابق را نخواهد داشت که این نیز باعث نارضایتی مردم می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید