فورد و ریوین برای تولید خودروی برقی همکاری می‌کنند

  • خودرو
  • جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۵۰
    کد خبر :526844

فورد در آخرین اقدام خود برای کسب سهم بیشتر در بازار خودروهای الکتریکی، با قراردادی ۵۰۰ میلیون دلاری، همکاری خود را با شرکت ریوین آغاز کرد.

شرکت فورد به‌تازگی قرارداد جدیدی با شرکت نوپای ریوین امضا کرده که به موجب آن، دو شرکت برای ساخت خودروهای الکتریکی و کسب سهم بیشتر در بازار این خودروها، با یکدیگر همکاری خواهند کرد. شرکت ریوین نزدیک به یک دهه قبل فعالیت خود را آغاز کرد؛ اما بدون شک با‌شکوه‌ترین لحظه در تاریخ این شرکت، معرفی دو نمونه الکتریکی جذاب در نمایشگاه لس‌آنجلس سال ۲۰۱۸ بود. این شرکت در حال حاضر به ساخت وانت الکتریکی R1T و شاسی‌بلند R1S مشغول است که هر دو نمونه از شاسی منحصربه‌فرد اسکیت‌بردی بهره می‌برند و خاصیت ماژولار دارند.

بنابراین، این نوع از شاسی‌های برای ساخت نمونه‌های متعددی از خودروهای برقی مناسب هستند. شرکت فورد در همکاری استراتژیک جدید خود با ریوین، مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. در این برنامه مشترک، مهندسان دو شرکت برای ساخت خودرو برقی مخصوص شرکت فورد همکاری خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که چه نوع خودروهایی در پلتفرم جدید این دو شرکت ساخته می‌شوند؛ اما مشخص است که تمامی محصولات کاملا جدید خواهند بود و به‌گفته جیم هکت، همکاری جدید فورد و ریوین فرای سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری فورد برای ساخت خودروهای الکتریکی خواهد بود.

فورد در بازار آمریکا بیشتر روی نمونه‌های شاسی‌بلند و پیکاپ‌ها تمرکز دارد و در حال حاضر مشغول آزمایش و توسعه مدل الکتریکی از وانت F-150 و کراس‌اور الکتریکی بر پایه موستانگ است. به‌گفته جیم هکت، مدیرعامل شرکت فورد، همکاری با شرکت ریوین خط‌مشی جدیدی برای ساخت خودروهای الکتریکی به شرکت فورد وارد می‌کند و ریوین می‌تواند از منابع و مهارت نیروهای شرکت فورد بهره ببرد. آر جی اسکارینگ، موسس شرکت ریوین اعتقاد دارد که همکاری آن‌ها با فورد، گامی بزرگ در سرعت‌بخشیدن به توسعه حمل‌ونقل پاک است.

علاوه‌براین، اسکارینگ همکاری فورد و ریوین را قدرتمند دانسته و به این موضوع اشاره کرده که نتیجه نهایی این قرارداد پس از ۶ ماه مذاکره با شرکت فورد به‌دست آمده است. با این وجود، شرکت ریوین به‌عنوان یک خودروساز مستقل کار خود را ادامه می‌دهد و اکنون شرکت فورد، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران ریوین محسوب می‌شود. قبل‌تر، آمازون هم مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار در این شرکت نوآور سرمایه‌گذاری کرده بود. در گذشته مذاکراتی بین جنرال موتورز و ریوین هم شکل گرفته بود که در آخر به نتیجه نرسید.

از این پس ریوین فعالیت خود برای ساخت پلتفرم اسکیت‌بردی را در خط تولید سابق میتسوبیشی انجام خواهد داد که به‌گفته اسکارینگ، ظرفیت تولید ۲۵۰ دستگاه را دارد. فورد هم در چند ماه اخیر علاوه‌بر شرکت ریوین، با فولکس واگن هم تفاهمی را امضا کرده بود که به موجب آن، دو شرکت برای ساخت ون‌ها و شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های میان‌رده با یکدیگر همکاری خواهند کرد. فولکس واگن در این برنامه مشترک، پلتفرم MEB خود را برای ساخت خودروهای الکتریکی در اختیار فورد قرار می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید