حذف مشق شب؛ نیازمند جایگزین‌های مناسب

    کد خبر :526713
مشق شب

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امتحان و آزمون، بخشی از یادگیری است و باید یک فعالیت آموزشی برای تثبیت و تعمیق آموزش دانش آموزان تلقی شود گفت: در حال حاضر همه آزمون‌های ما اینگونه نیست و اصلاح و ارتقای آن به تلاش زیادی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم درباره سه طرح حذف آزمون‌های دوره ابتدایی، تغییر جهت مشق شب و حذف پیک نوروزی اظهار کرد: حذف آزمون‌های دوره ابتدایی، تصمیم بسیار خوبی بود و لازم است تعمیم یابد.

وی افزود: اساساً آزمون‌هایی که در فرایند یادگیری، نقش مثبتی ایفا نمی‌کنند باید اصلاح شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه آزمون، بخشی از یادگیری است و باید یک فعالیت آموزشی برای تثبیت و تعمیق آموزش دانش آموزان تلقی شود اظهار کرد: در حال حاضر همه آزمون‌های ما اینگونه نیست و اصلاح و ارتقای آن به تلاش زیادی نیاز دارد.

ذوعلم با اشاره به اینکه مشق شب هم پس از حذف، نیاز به ارائه جایگزین‌های مناسب برای تثبیت یادگیری دارد اظهار کرد: تثبیت یادگیری و تعمیق آن در روان شناسی یادگیری، بسیار مهم است. سال‌هاست که مشق و تکلیف منزل به دانش آموزان داده می‌شود و نباید آن را بد مطلق تلقی و تصور کرد که هرگونه تکلیف و واگذاری وظیفه به عهده دانش آموزان برای تمرین و تکرار بیشتر، در آموزش و پرورش نفی می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: خوشبختانه دیدگاه‌های مطرح شده اخیر در آموزش و پرورش مبتنی بر پژوهش است و همدلی جامعه با تصمیمات اتخاذ شده، نشان می‌دهد که مسیر را بدرستی طی کرده‌ایم، البته در آغاز راهیم.

وی با بیان اینکه در دهه چهارم انقلاب می‌توان گفت که دستاوردهای تعلیم و تربیت، در عرصه نظریه‌پردازی، حرکت بر اساس نقشه راه فکری و محتوایی و ارتقای توانمندی مدارس بیش از سه دهه گذشته بوده است گفت: امروز مدارس ما توانمندتر و مسئولیت پذیرتر شده‌اند و باید از همه معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و دلسوزان آموزش و پرورش قدردانی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید