پمپئو: مسیر گفتگو با کره شمالی راهی ناهموار است

    کد خبر :526289
پمپئو

وزیر خارجه آمریکا گفت که گفتگوهای آمریکا با کره شمالی “راهی ناهموار” است با این حال ابراز امیدواری کرد فرصت‌های دیگری برای بررسی نحوه پیشرفت در زمینه عاری سازی هسته‌ای این کشور وجود داشته باشد.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه خبری سی بی اس گفت: داشتن سلاح هسته‌ای کره شمالی را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد تا این که آن را امن کند.

وی گفت: نتیجه در نهایت به این بستگی دارد که رهبر کره شمالی تصمیمی استراتژیک اتخاذ کرده و برنامه تسلیحات هسته‌ای کشورش را کنار بگذارد یا خیر. انجام این تغییرات چالش بزرگی برای این کشور است. آنها باید درباره چیزهایی که کشورشان را در معرض خطر قرار می دهد صریح‌تر باشند.

به گزارش ایسنا، وزیرخارجه آمریکا تصریح کرد: دو طرف مسایل بسیاری را از دومین نشست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه فوریه در هانوی آموخته‌اند.

پامپئو گفت که در هانوی نکات ظریف و دقیق زیادی مطرح شد آنها موضعی داشتند ما هم موضع خودمان را. ما از مذاکرات خارج شدیم. امیدواریم بتوانیم بر اساس آنها ادامه دهیم ما بر ایجاد انگیزه برای دو طرف تمرکز کرده‌ایم تا بتوانیم به اهداف برسیم. مسیر ناهموار است چالش‌هایی وجود خواهد داشت اما امیدوارم بتوانیم فرصت‌هایی برای مذاکرات جدی درباره حرکت رو به جلو داشته باشیم.

آینده روابط آمریکا – کره شمالی پس از نشست هانوی در هاله‌ای از ابهام است و هیچ تماس مستقیمی میان دو طرف وجود نداشته است با این حال پامپئو می‌گوید درباره چگونگی پیشرفت مذاکرات گفتگوهایی انجام شده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین درخواست یک مقام کره شمالی برای کنار گذاشتن وی از روند مذاکرات و جایگزینی‌اش با فردی بالغ تر را کم اهمیت دانسته و گفت این درخواست از سوی یک مقام میان رتبه مطرح شده است. وی پیش از این نیز گفته بود که همچنان مسئول تیم مذاکراتی باقی خواهد ماند.

وی همچنین به گزارش‌ها درباره کنار گذاشته شدن همتای کره شمالی‌اش پاسخی نداد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید