2 ساعته شدن درس تربیت بدنی کلاس دوازدهمی‌ها

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶
    کد خبر :526269
درس تربیت بدنی

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت با اشاره به اینکه ورزش کشور باید ورزش نسل را موردتوجه قرار دهد، اظهار کرد: تماشاچی پروری، هواداری از تیم‌های ورزشی به‌جای زندگی فعال و با تحرک ورزشی، باعث شده که نسل از حرکت بازبماند، ما باید با فعالیت‌های جبران‌پذیر نسل را نجات دهیم و توازن بین ابعاد شخصیتی افراد ایجاد کنیم.

مهرزاد حمیدی در آیین اختتامیه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای اظهارکرد: با بی‌توجهی به فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان و کمبود مبانی نظری و اندیشه‌ورزشی، ورزش آینده درخطر خواهد بود و آسیب‌های اجتماعی گسترش پیدا خواهد کرد.

وی بابیان اینکه متولیان ورزش کشور باید بدانند که آموزش‌وپرورش رقیب آن‌ها نیست، گفت: این نهاد خزانه استعدادها و مبنای شکل‌گیری انس و الفت با ورزش است، ورزش همگانی و قهرمانی از رهگذر آموزش‌وپرورش می‌گذرد و ما می‌خواهیم که آموزش‌وپرورش را در توسعه فعالیت‌های حرکتی تنها نگذارند.

حمیدی با تأکید برافزایش فعالیت‌های حرکتی توسط آموزش‌وپرورش برای داشتن دانش‌آموزان سالم، بانشاط، فعال و توانمند افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایش‌های خود، جوانان را به تحصیل، تهذیب و ورزش یعنی توازن بین ابعاد عقلانی، روحی، اخلاقی، جسمی توصیه کردند که ما باید این فرمایشات را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه پدیده هزاره سوم، دنیا را با فقر حرکتی مواجه کرده، اظهار کرد: رشد فناوری‌های نوین، زندگی شهری، آپارتمان‌نشینی و گسترش ماشین در کوچه‌ها و خیابان‌ها، افراد جامعه به‌خصوص نوجوانان و جوانان را به یکجانشینی و سکون سوق داده است.

وی با اشاره به اینکه امروز بیماری‌های غیرواگیر ازجمله بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت به دلیل فقر حرکتی گسترش پیداکرده و جامعه را تهدید می‌کند، گفت: مبنای بیماری‌های قلبی و عروقی در دوران نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد و نوجوانان کم‌تحرک درخطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

حمیدی بابیان اینکه ورزش کشور باید ورزش نسل را موردتوجه قرار دهد، اظهار کرد: تماشاچی پروری، هواداری از تیم‌های ورزشی به‌جای زندگی فعال و با تحرک ورزشی، باعث شده که نسل از حرکت بازبماند، ما باید با فعالیت‌های جبران‌پذیر نسل را نجات دهیم و توازن بین ابعاد شخصیتی افراد ایجاد کنیم.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه سواد حرکتی نسل امروز درخطر است، گفت: امروز آمادگی جسمانی نسل ما با امنیت ملی گره‌خورده که باید آمادگی جسمانی فرد افزایش پیدا کند و از کاهش آن جلوگیری کرد.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، وی فعالیت‌های ورزشی را از بهترین عوامل تربیتی دانست وافزود: دانش‌آموزان، وفاق، سازگاری، کار تیمی، دوستی در عین رقابت، احترام به خود، احترام به دیگران، قانون و مقررات را در زمین و زمان ورزش و در میدان عمل تمرین می‌کنند.

حمیدی با اشاره به گسترش فناوری‌های نوین و ارتباطات مجازی در دنیای امروز افزود: در این شرایط مهارت‌های اجتماعی، اعتمادبه‌نفس، خودپنداری مثبت و عزت‌نفس افراد کاهش پیدا می‌کند، دوای درد بهبود سلامت جسمی، روحی و جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توسعه تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی است.

به گزارش تسنیم،معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش، گسترش المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، افزایش ساعت کلاس تربیت‌بدنی از یک ساعت به ۲ ساعت در پایه یازدهم را از تدابیر آموزش‌وپرورش برای افزایش فعالیت‌های حرکتی دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: از مهرماه ۹۷ با استقرار پایه دوازدهم، درس تربیت‌بدنی نیز در این پایه ۲ ساعت شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید