آمریکا: «معامله قرن» به دنبال تشکیل کنفدراسیون اردن، اسرائیل و فلسطین نیست

    کد خبر :526211
آمریکا

نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه روز چهارشنبه گفت که طرح موسوم به «معامله قرن» دونالد ترامپ به دنبال تشکیل کنفدراسیونی متشکل از اردن، اسرائیل و فلسطین نیست.

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، «جیسون گرینبلات» افزود: شایعاتی که از طرح صلح شامل کنفدراسیونی متشکل از اردن، اسرائیل و فلسطین حکایت دارد و شایعاتی مبنی بر این که اردن کشوری جایگزین برای فلسطینی ها خواهد شد، صحت ندارد.

وی تاکید کرد، شایعاتی که در این زمینه مطرح می شود حقیقت ندارد و اردن یک متحد قوی برای آمریکا محسوب می شود.

مقام های آمریکا همواره گزارش های منتشر شده در خصوص محتوای طرح صلح رئیس جمهوری آمریکا را رد می کنند.

بسیاری از تحلیلگران عرب معتقدند طرح معامله قرن بین مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری جرد کوشنر راه حلی برای مشکلات ارائه نداده و مقاومت مردم فلسطین و جهان عرب و افزایش دامنه مخالفت ها با آن در سراسر جهان اجازه نخواهد داد این طرح، جنبه عملی به خود بگیرد.

«جرد کوشنر» مشاور دولت آمریکا پیش تر گفته بود: طرح صلح ترامپ (معامله قرن) تا پیش از ماه ژوئن (خرداد- تیر) اعلام نخواهد شد.

طرح معامله قرن که شامل انضمام کامل قدس و شهرک های موجود در کرانه باختری به رژیم صهیونیستی و نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه «ابودیس» به عنوان پایتخت کشور فلسطین است با مخالفت بسیاری از کشور‌ها و حتی اروپایی‌ها روبرو شده است.

کشور‌های اروپایی به دنبال راهکار «دو دولت» برای پایان دادن به مساله فلسطین هستند، اما طرح امریکا تشکیل دولت فلسطینی را نادیده گرفته و فقط به سود رژیم صهیونیستی است.

با توجه به اینکه مردم فلسطین و جهان اسلام مخالف طرح معامله قرن ترامپ و اطرافیان او هستند، اجرای این طرح نه تنها به تنش ها در سرزمین‌های اشغالی پایان نخواهد داد، بلکه می‌تواند تشدید تنش ها در منطقه را به دنبال داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید