معرفی نسخه ویژه آئودی R8 در در سالگرد 10 سالگی

  • خودرو
  • چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶
    کد خبر :525845

با شروع نیمه دوم عمر آئودی R8 در نسل فعلی، تدوام نسل و طراحی مدل های جدید این خودرو با اما و اگر مواجه شده است.

آئودی سالگرد 10 سالگی نسخه V10 خودروی سوپراسپرت آئودی R8 را با معرفی یک نسخه ویژه در ماه دسامبر جشن می گیرد، با این حال شرکت خودروسازی آئودی در رابطه با آینده این برند شک دارد و هنوز برنامه دقیقی برای طراحی و توسعه نسل جدید آئودی R8 ارائه نشده است.

این درحالیست که قدمت برند آئودی R8 به سال 2006 میلادی و با یک موتور هشت سیلندر برمی گردد ونسخه V10 آن با دریافت موتور لامبورگینی توانست محبوبیت بیشتری بدست آورد و نسل فعلی آئودی R8 V10 نیز پیشرانه خود را با لامبورگینی هوراکان به اشتراک می گذارد، ولی باتوجه به ورود این خودرو به نیمه دوم عمر خود در نسل فعلی، هنوز اطلاعاتی از طراحی و توسعه نسل جدید آن بدست نیامده است تا آینده این برند با اما و اگر مواجه شود.

منابع خبری مدعی هستند که خودروی آئودی R8 در نسل فعلی خود به آخر خط می رسد و یک خودروی کاملا جدید جایگزین آن خواهد شد. باتوجه به توسعه وسایل نقلیه تمام الکتریکی و قبول آنان توسط مشتریان، بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی به دنبال راه اندازی خودروهای سوپراسپرت تمام الکتریکی هستند و در این بین شرکت خودروسازی آئودی آینده محصولات سوپراسپرت خود را با نسخه “E-Tron GTR تمام الکتریکی” به نمایش گذاشته است. حال شایعاتی در رسانه های خبری منتشر شده است که با کنار گذاشتن آئودی R8 با پیشرانه های درون سوز تنفس طبیعی، خودروی سوپراسپرت تمام الکتریکی آئودی E-Tron جایگزین آن خواهد شد که هنوز شرکت خودروسازی آئودی عکس العمل خود را در رابطه با این موضوع نشان نداده است.

منابع ناشناخته نزدیک به شرکت خودروسازی آئودی مدعی هستند که خودروی سوپراسپرت آینده این شرکت مجموع قدرت 650 اسب بخاری داشته و برخواسته از 3 موتور الکتریکی قدرتمند خواهد بود.

گفته می شود که این خودرو به احتمال بسیار زیاد خودروی آئودی E-Tron GTR بوده و با استفاده از باتری های حالت جامد 95 کیلووات ساعت خود می تواند نیروی کافی برای طی کردن مسافت 483 کیلومتری با یکبار شارژ کامل باتری ها داشته باشد. علاوه بر این نیازی به حمل کابل های اضافی نخواهد بود، زیرا این خودرو از یک سیستم شارژ بی سیم بهره می برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید