پاداش میلیون دلاری آمریکا برای اطلاعات در مورد ارتباطات مالی مادورو و حزب الله

    کد خبر :525808

برای اولین بار، دولت ایالات متحده پاداش چند میلیون دلاری را برای کسانی که اطلاعات دقیق در مورد امور مالی و فعالیت های گروه حزب الله به دست دهند، ارائه می دهد؛ که یک پیشنهاد وسوسه انگیز برای برخی از ونزوئلایی هایی است که اطلاعات طبقه بندی شده در این خصوص دارند.

به گزارش شبکه خبری دست راستی «پان آمریکن» مبلغ ارائه شده توسط وزارت امور خارجه تا 10 میلیون دلار و برای اطلاعاتی است که کمک می کند که در هر نقطه از جهان، کمک های مالی به حزب الله متوقف شود. وزیر امور خارجه، مایک پومپه، گفته که حزب الله سلول های فعال در ونزوئلا و آمریکای جنوبی دارد. معاون وزارت خزانه داری، مارشال بیلینگسلیا، گفته: “حزب الله هنگامی که عملیات مالی انجام می دهد، یک مشت اسناد را برجای میگذراد. آنچه که ما در اینجا برای اولین بار ارائه می دهیم پاداش برای اطلاعات در مورد این اسناد است.”

وی مدعی شده: “حزب الله از طریق حمایت مستقیم ایران، تجارت و سرمایه گذاری بین المللی، شبکه های کمک کننده، فساد و فعالیت های پولشویی تقریبا یک میلیارد دلار در سال به دست می آورد. این گروه از این وجوه برای حمایت از فعالیت های بدخواهانه خود در سراسر جهان استفاده می کند.”

بر اساس ادعای نهادهای مالی و اطلاعاتی آمریکا، دولت نیکولاس مادورو در ونزوئلا به طور مستقیم با ایران، حزب الله و تامین مالی آن ارتباط دارد.

آمریکا امیدوار است ونزوئلا هایی که با مادورو ارتباط دارند از این پیشنهاد استفاده کرده و اطلاعات ارزشمندی در اختیار ایالات متحده برای کمک به پایان دادن به فعالیت های ادعا شده این گروه ارائه دهند.

برای اولین بار در سال 2017 بود که سایت خبری Notiespartano ادعا کرد که جزیره معروف مارگاریتا “زمین بسیار خوبی برای نفوذ اسلامی است”. این وب سایت مدعی شد: “به شکل مکرر، حتی با شواهد عکاسی، مستند شده است که جزیره مارگاریتا دارای اردوگاه های آموزشی است، مخصوصا در بخش مکانیو، یک ناحیه دور و خارج از مراکز مسکونی، که در آن آموزش نظامی به برجسته ترین دانش آموزانی که در مراکز اسلامی تربیت یافته اند، ارائه میشود”.

اما دعاوی درمورد فعالیت های حزبت الله به همین هم ختم نشده است. علاوه بر جزیره مارگاریتا، در ماه ژانویه گذشته، بیان شد که حزب الله از معادن طلا در ونزوئلا استفاده می کند. آمریكو دی گریسیا، معاون دولت بولیوار، اعلام كرد كه حزب الله معادنی را در ونزوئلا در اختیار خود دارد.

پیش از این و در آغازین روزهای آشوب در ونزوئلا که با هدایت و حمایت مستقیم ایالات متحده و همپیمانان آن به پیش میرود، وزیر خارجه آمریکا تلاش کرد که با قرار دادن بحث حضور حزب الله در کانون تحولات ونزوئلا پای ایران را به موضوع باز کند. وی مدعی شده بود که حزب الله در ونزوئلا فعالیت می کند و ایران نیز نفوذ بسیار زیادی در این کشور آمریکای لاتین دارد.

با این حال رئیس جمهور ونزوئلا هرگونه روابط این کشور با حزب الله لبنان را تکذیب کرده و تاکید کرد ونزوئلا توانایی دفاع از خود را دارد. نیکلاس مادورو پس از یک سخنرانی درباره تحولات جاری در ونزوئلا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: ما رابطه ای با حزب الله نداریم اما ونزوئلا از بسیاری از لبنانی های مقیم اینجا میزبانی می کند. وی افزود: ونزوئلا توانایی حفاظت از خود را دارد و به هیچ نیرویی برای دافع از خودش نیاز ندارد.

آنچه به نظر میرسد این است که اکنون وزارت خارجه آمریکا و وزارت خزانه داری این کشور دست خالی از به چنگ آوردن اطلاعات موثق و دقیق در مورد ادعاهای خود، که با هدف ایجاد هراس و وحشت از ایران و حزب الله در آمریکای لاتین و تقویت جبهه ضد مادورو در ونزوئلا بیان شده، بحت این این پاداشهای مالی را به میان کشیده اند تا بتوانند علیه دولت مادرو و در راستای دامن زدن به آتش جنگ داخلی در ونزوئلا اسناد و مدارک توجیه پذیر دست و پا کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید