دیدار پوتین-کیم حاوی چه پیامی به آمریکاست؟

    کد خبر :525731

رهبر کره شمالی از دیدار با رئیس جمهوری روسیه اهداف مختلفی را دنبال می‌کند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در یک دیدار سمبولیک با رئیس جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد تا نه تنها خود را به عنوان بک بازیگر مهم جهانی معرفی کند، بلکه راهی برای مقابله با تحریم‌های فلج کننده بیابد.

پس از شکست نشست هانوی بین کیم و ترامپ، دیدار با پوتین این پیام را برای رئیس جمهوری آمریکا ارسال خواهد کرد که پیونگ یانگ گزینه‌های دیگری نیز برای حمایت از خود در منطقه دارد.

البته باید به این مسئله نیز توجه داشت که روسیه در ارائه کمک به کره شمالی دچار محدودیت است و این نشست بیشتر به دنبال نمایش همراهی و نزدیکی دو طرف است تا توافق بر سر سرمایه گذاری و کمک.

به گفته ارتیوم لوکین، استاد دانشگاه ولادیوستوک “زمانی که کیم با پوتین دیدار می‌کند او به دنبال کمک اقتصادی و یکجانبه است. مسکو بعید است درخواستهای پیونگ یانگ را اجابت کند. مسکو به عنوان یک دارنده حق وتو در شورای امنیت به سختی می‌تواند اقتدار خود را حتی به خاطر دوستی با رهبر کره شمالی زیر سوال ببرد.

مسکو هرچند اعلام کرده که کاملا به تحریم‌های علیه کره شمالی پایبند است اما به همراه چین خواستار کاهش مجازاتها علیه پیونگ یانگ در ازای محدود کردن آزمایشات تسلیحاتی است.

به گزارش تسنیم ،از سوی دیگر واشنگتن روسیه را به دور زدن تحریم ها متهم کرده است. در فوریه رویترز گزارش داد که یک تانکر روسی با چهاربار انتقال نفت به یک کشتی کره شمالی در اکتبر 2017 و می 2018 تحریم های بین المللی را نقض کرده است.

کره شمالی همچنین هفته پیش از روسیه خواسته تا به کارگرانش اجازه کار در این کشور را بدهد. در این مذاکرات کیم به دنبال اخذ کمک از روسیه است اما در طرف مقابل مسکو قصد دارد همچنان تصویری مسئولیت پذیر از خود در عرصه بین الملل به نمایش بگذارد. با توجه به ارتباطات بلندمدت بین دو کشور روسیه سعی خواهد کرد تا کمکهای خود به کره شمالی را به صورت کنترل شده انجام دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید