فرماندار خمین: شور و نشاط انتخاباتی در گروی رقابت سالم است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۵۱

فرماندار خمین گفت: شور،نشاط و مشارکت گسترده در صحنه انتخابات در گروی رقابت سالم و بدون تخریب است.

سید مهدی ساداتی روز دوشنبه در نشست توجیهی داوطلبان شورای اسلامی شهرستان خمین افزود: اصل رقابت به عنوان یکی از اصول و ارکان انتخابات و مردم سالاری است.
وی اظهارکرد: پرهیز از اتهام زنی و تخریب، تبعیت از خطی مشی بزرگان دین در بی اعتنایی به تعلقات دنیایی، رعایت اصول و موازین شرعی و قانونی در عرصه تبلیغات و پذیرش نتیجه انتخابات از مصادیق رقابت سالم است .
ساداتی بیان کرد: اختلاف افکنی، ایجاد کدورت و تنش، جنجال آفرینی، دادن وعده های خارج از وظایف قانونی، اسراف و تبذیر واستفاده از امکانات عمومی و دولتی در تبلیغات از مصادیق رقابت ناسالم است.
فرماندار خمین با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سالم در کشور اظهار کرد: سه اصل مشروعیت، مشارکت و رقابت از اصول اساسی در هر انتخاباتی است.
وی افزود : شوراها مشروعیت خود را از حضور مردم و رای شهروندان می گیرند و استفاده از فرصت انتخابات می تواند در جهت تحقق ظرفیت پارلمان های شهری موثر باشد.
ساداتی بیان کرد: اگر حضور و مشارکت مردم در انتخابات کم شود زمینه ای برای امیدواری دشمن فراهم می شود و اگر حضور مردم در انتخابات پرشورتر شود هم امنیت کشور را تضمین می کند وهم سبب اقتدار کشور می شود.
وی افزود: تعداد 677 داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تا پایان زمان رسمی ثبت نام نامزدها برای رقابت های پنجمین دوره انتخابات شوراهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند.
وی گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر خمین به صورت الکترونیکی برگزار می شود و همه فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر اعم از فرایند اخذ رای و شمارش آرا به شیوه تمام الکترونیکی است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید