سنتکام هم تروریستی اعلام شد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۰۶
    کد خبر :525200
سنتکام

تکلیف دستگاه‌های اطلاعاتی برای اعلام فهرست فرماندهان سنتکام برای تعقیب قضائی در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا و … از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) سوم اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند .

در جلسه علنی نوبت صبح امروز، ادامه بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در خصوص طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و… در دستور کار نمایندگان قرار کرفت.

در این جلسه و در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا، نمایندگان مجلس با ۱۷۳ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۱۱ ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در مصوبه‌ای مقرر کردند فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیرو‌ها و سازمان‌ها و یا نهاد‌های تحت اختیار این فرمانداری تروریست اعلام شوند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان همچنین در مصوبه‌ای دستگاه‌های اطلاعاتی را مکلف به اعلام فهرست فرماندهان سنتکام برای تعقیب قضائی کردند.

در مصوبه‌ای دیگر دولت را نیز موظف به اقدامات متقابل و قاطع با آمریکا کردند تا آمریکایی‌ها نتوانند از هر گونه توان و امکانات علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. همچنین دولت موظف به اقدام حقوقی علیه آمریکا در مراجع بین‌المللی برای بی اثر کردن این اقدام آمریکا شد.

بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر نحو از تصمیم و اقدامات ایالات متحده آمریکا تبعیت می‌کنند و از ارائه خدمات به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خودداری کنند مجرم محسوب شده و مستوجب مجازات تعزیری درجه ۵ تا ۸ قانون مجازات اسلامی می‌شوند.

همچنین با ۱۷۶ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در مجلس، وزارت خارجه موظف شد که برای تعطیلی پایگاه‌های آمریکایی در منطقه تلاش کند.

وزارت اطلاعات هم مکلف شد که اسامی کسانی که در تصمیم آمریکا مبنی بر تروریست نامیدن سپاه مشارکت داشتند را به قوه قضائیه معرفی کند.

در ادامه جلسه امروزاحمد امیرآبادی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۵۱ نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از انتصاب فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قرائت کرد.

اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس

در جلسه امروز و در حین بررسی موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، نمایندگان با ارجاع مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به منظور ادغام با لایحه دولت به کمیسیون شورا‌ها مخالفت کردند.

همچنین نمایندگان با ۱۳۱ رای موافق، ۶۷ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده در مصوبه‌ای شرایط شمارش و تجمیع آرای نامزد‌های انتخابات مجلس به صورت استانی را تعیین کردند.

در ادامه با تصویب مجلس مقرر شد وزارت کشور هزینه‌کرد انتخاباتی احزاب و جبهه‌ها و نامزد‌های مستقل را بعد از بررسی انتخابات انجام دهد.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی‌های خود با پیشنهادی مخالفت کردند که در آن به دنبال اختصاص سهم برای اهل سنت در فهرست‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی بود.

همچنین مجلس شورای اسلامی با استقرار نظارت استصوابی شورای نگهبان تا پایان دوره نمایندگی مخالفت کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون پیگیری سیاست‌های اجرایی گام دوم انقلاب با ۱۷۰ عضو خبر داد و گفت: این فراکسیون قصد دارد تا توجه دولت و مجلس شورای اسلامی را به موضوعات مهم این بیانیه جلب کند. از سوی دیگر توجه به تذکرات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید نیز در دستور کار فراکسیون قرار دارد.

همچنین سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که طبق گزارش وزیر کار از ۱۸ هزار میلیارد تومان وام روستایی ۷ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است. مهرداد لاهوتی ادامه داد: وزیر کار همچنین در این جلسه اظهار کرد که تامین اجتماعی ۱۸۰ هزار میلیارد تومان طلب از دولت دارد و باید راهی پیدا شود که دولت بدهی‌اش را به تامین اجتماعی پرداخت کند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

سلیمی: ترامپ با لغو معافیت‌های نفتی ایران راه به جایی نخواهد برد

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی از بررسی موضوع تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی در جلسه امروز این فراکسیون خبر داد و گفت: این جلسه درباره بررسی موضوع تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور غضنفری وزیر اسبق وزارت بازرگانی، ضیغمی از اتاق تعاون و جمعی از صاحبنظران اقتصادی تشکیل شد که آقای غضنفری توضیحاتی پیرامون ضرورت تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی ارائه کرد.

همچنین ۱۶۲ نماینده مجلس در بیانیه‌ای از برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تقدیر و تشکر کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید