امارات در اقدامی ناگهانی سفیر خود در مراکش را فراخواند

    کد خبر :525069
امارات

امارات بدون صدور بیانیه یا اطلاعیه‌ای به ‘علی سالم الکعبی’ سفیر خود در مغرب دستور داد، رباط پایتخت این کشور آفریقایی را ترک و به ابوظبی بازگردد.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری ‘عربی ۲۱’ که امروز (سه شنبه) این خبر را منتشر کرد، الکعبی که هنوز یک سال هم از مدت اقامتش در سفارتخانه امارات در رباط نمی‌گذشت، با دستور ناگهانی دولت کشورش، پایتخت مغرب را ترک کرد.

به نظر می‌رسد سیاست خارجی امارات و دخالت‌های این کشور در امور داخلی کشور‌های شمال آفریقا موجب نارضایتی سران این کشور‌ها شده است.

دخالت در امور داخلی سودان و لیبی آخرین نمونه این سیاست خارجی می‌باشد که ناخشنودی سران کشور‌های منطقه را به دنبال داشته است.

به نوشته عربی ۲۱، در ۸ آوریل سال جاری میلادی (۱۹ فروردین ۹۸)، ‘ناصر بوریطه’ وزیر خارجه مغرب در سفر منطقه‌ای خود به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با مقامات کشور‌های عربستان، بحرین، قطر و کویت دیدار کرد، اما به امارات سفر نکرد.

وی در این سفر، پیام ویژه شاه مغرب را به سران کشور‌های یادشده منتقل کرد.

این موضوع نشان می‌دهد که سران مغرب از رفتار‌ها و سیاست‌هایی که امارات در پیش گرفته، ناراضی هستند.

از سوی دیگر در جریان بحران شورای همکاری خلیج فارس نیز مغرب با اتخاذ سیاست بی طرفی روابط خود را با قطر قطع نکرد و حتی در دوران تحریم از سوی ۴ کشور عربستان، امارات، مصر و بحرین، به قطر موادغذایی ارسال کرد.

به گزارش رسانه‌های محلی مغرب، وزارت خارجه دو کشور هیچ بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید