کره شمالی سفر کیم به روسیه را تائید کرد

    کد خبر :524942
کره شمالی

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به طور رسمی تایید کرد که رهبر این کشور به دعوت رئیس جمهوری روسیه به مسکو می رود.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی سفر قریب الوقوع کیم جونگ اون رهبر این کشور به روسیه را تائید کرد.
پس از دعوت رسمی مسکو از کیم، کره شمالی تاکنون پاسخی به این درخواست نداده بود و رسانه در این باره گمانه زنی می کردند.
اما خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) رسما این موضوع را تائید کرد و گفت کیم به زودی به مسکو می رود اما زمان دقیقا این سفر را مشخص نکرد.
پیشتر دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفته بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و کیم تا پایان ماه آوریل (10 اردیبهشت ماه) دیدار می کنند.
با توجه به اینکه پوتین برای شرکت در یک نشست بین المللی از روز 25 آوریل (5 اردیبهشت) در پکن باشد، ناظران معتقدند که سفر احتمالی کیم به روسیه ممکن است پیش از تاریخ مذکور صورت گیرد.
ناظران همچنین می گویند کیم خواهان تعمیق روابط با پوتین است و رئیس جمهوری روسیه می خواهد مسکو در مذاکرات عاری سازی هسته ای کره شمالی نقش بیشتری را ایفا کند.
در صورتی که سفر رهبر کره شمالی به روسیه تحقق یابد این نخستین سفر کیم به این کشور خواهد بود.
جمعه گذشته رسانه های روسیه خبر دادند که رهبر کره شمالی در نامه ای به پوتین از وی خواسته است در راستای برقراری صلح در شبه جزیره کره به این کشور کمک کند.
مسکو بیش از شش ماه است که از آمادگی خود برای میزبانی از کیم خبر داده است و رئیس شورای فدراسیون روسیه پیشتر پس از سفر به پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی از نامه رسمی پوتین به کیم برای سفر به مسکو پرده برداشت.
گمانه زنی ها برای دیدار دو مقام ادامه داشت که خبر رسید واشنگتن پس از اطمینان از حتمی شدن دیدار سران روسیه و کره شمالی، «استفان بایگون» نماینده ویژه خود در مساله کره شمالی و فیونا هیل دستیار ترامپ را طی چند روز گذشته راهی روسیه کرده است.
به نظر می رسد ماموریت بایگون در مسکو این بود که راهی برای آنچه تلاش واشنگتن بر خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ عنوان شده با حمایت کرملین پیدا کند.
هشتم اسفند ماه سال 97 ترامپ با هدف پایان دادن به بحران کره شمالی با کیم جونگ اون رهبر این کشور در هانوی پایتخت ویتنام دیدار و گفت وگو کرد، دیداری که برخلاف انتظارها خیلی زود پایان یافت و حتی بیانیه ای نیز در پی نداشت.
مذاکرات دو طرف به دلیل اصرار ترامپ برای تحویل سلاح هسته ای کره شمالی و خلع سلاح هسته ای کامل این کشور به شکست انجامید.
ترامپ در آخرین دیدار خود با کیم بر بسته شدن همه سایت های هسته ای کره شمالی اصرار کرد درحالی که رهبر کره شمالی فقط با تعطیلی یک مرکز تحقیقات هسته ای موافق بود.
همچنین گفته شد نابودی راکتور هسته ای یونگ بیون و ارایه جدول زمانی برنامه خلع سلاح هسته ای کره شمالی از مهمترین خواسته های ترامپ از کیم بود و در عوض کره شمالی نیز خواستار اعلام پایان جنگ 1950 – 53 دو کره، لغو تحریم ها و تعلیق رزمایش های مشترک نظامی کره جنوبی و آمریکا شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید