ادعای روزنامه «الحیاة» درباره موشک‌های حزب‌الله

    کد خبر :524613
موشک‌های حزب‌الله

یک روزنامه سعودی مدعی شد که رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را درباره کارخانه تولید موشک‌های نقطه‌زن جنبش حزب‌الله در اختیار فرانسه قرار داده است.

به گزارش بازتاب، روزنامه سعودی «الحیاة» به نقل از برخی منابع دیپلماتیک عربی که به نام‌های آنها اشاره‌ای نکرده است، مدعی شد که فرانسه اخیرا از وجود موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله ابراز نگرانی کرده است.

الحیاة به نقل از این منابع نوشت که رژیم صهیونیستی اخیرا اطلاعاتی به آمریکا و فرانسه درباره وجود کارخانه تولید موشک‌های نقطه‌زن در خاک لبنان ارائه کرده و پاریس درباره خطرات آن ابراز نگرانی کرده است.

این روزنامه افزود که پیش از این تنها طرف آمریکایی به لبنان هشدار می‌داد که صحت این اطلاعات را بررسی نماید اما اکنون پاریس با جدیت از آن سخن می‌گوید و معتقد است که لبنان بایستی به منظور اجتناب از تبعات آن، اقداماتی را انجام دهد «چرا که اسرائیل هرگز در برابر وجود چنین تأسیساتی با حمایت ایران در لبنان سکوت نخواهد کرد».

الحیاة در ادامه اشاره کرد که «موضع پاریس در خصوص سوریه بیشتر به موضع آمریکا نزدیک شده است».

سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران پیش از این تأکید کرده بود که «موشک‌های حزب‌الله لبنان تمام سرزمین‌ اشغالی را تحت پوشش دارند».

«یوزی رابین» که به «پدر پدافند موشکی» رژیم صهیونیستی معروف شده، با ابراز نگرانی از افزایش احتمالی توان موشکی حزب‌الله، می‌گوید در یک جنگ احتمالی، اولویت باید محافظت از زیرساخت‌های راهبردی و حیاتی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید