لایحه مدیریت بحران کشور اصلاح شد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰
    کد خبر :524550
مدیریت بحران کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تأمین نظر شورای نگهبان لایحه مدیریت بحران کشور را اصلاح کردند.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره لایحه مدیریت بحران کشور جهت تأمین نظر شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان برخی از بندهای این لایحه را اصلاح کردند.

به گزارش مهر،وکلای ملت در تبصره ۲ ماده ۶ این لایحه مقرر کردند که جلسات شورای عالی مدیریت بحران کشور به صورت عادی حداقل هر سه ماه یک بار و جلسات فوق العاده بر حسب ضرورت به پیشنهاد رئیس سازمان مدیریت بحران و تأیید وزیر کشور تشکیل شود. این جلسات با حضور نصف به علاوه یک اعضا رسمیت یافته و تصمیمات آن با اکثریت نسبی آرا اتخاذ می‌شود.

همچنین نمایندگان در تبصره ۴ ماده ۶ این لایحه مقرر کردند که دبیرخانه شورای عالی، مسئول ابلاغ و پیگیری اجرای مصوبات آن است.

این مصوبات با تأیید رئیس جلسه (رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور) و در غیاب وی، وزیر کشور لازم الاجرا است.

همچنین نمایندگان تبصره یک ماده ۸ این لایحه را اصلاح کردند که بر اساس آن ساختار سازمانی مناسب و متناظر برای وظایف سازمان مدیریت بحران در سطوح استانی و شهرستانی به ترتیب زیر نظر استاندار و فرماندار متناسب با حجم وظایف، گستره جغرافیایی، شرایط اقلیمی و حساسیت‌های منطقه‌ای به پیشنهاد سازمان طراحی می‌شود و بعد از طی مراحل قانونی به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور می‌رسد.

همچنین نمایندگان یک تبصره به عنوان تبصره سه را به ماده ۸ این لایحه الحاق کردند که بر اساس آن، عضویت رئیس سازمان مدیریت بحران در شورای عالی شهرسازی و معماری و شورای عالی بیمه بدون حق رأی است.

نمایندگان جز یک بند الحاقی دو ماده ۱۴ را اصلاح کردند که مطابق با آن وزیر راه و شهرسازی موظف است با رعایت ضوابط شورای عالی معماری و شهرسازی، نقشه حریم گسل‌ها را با اولویت کلان شهرها به همراه دستورالعمل‌های فنی نحوه ساخت و ساز در حریم گسل‌ها تهیه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید