آمریکا قرار است امروز اعلام کند از 12 اردیبهشت هیچگونه معافیتی برای خریداران نفت ایران صادر نمی کند

    کد خبر :524304
آمریکا

واشنگتن پست نوشت: حدود یک سال پس از ترک برجام، وزارت خارجه آمریکا قصد دارد اعلام کند که تمام کشورها باید کاملا واردات نفتی از ایران را قطع کنند یا تحت تحریم آمریکا قرار خواهند گرفت.

به گزارش انتخاب؛ در ادامه این مطلب آمده است: روز دوشنبه صبح، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام خواهد کرد که از 12 اردیبهشت (2 می)، وزارت خارجه آمریکا هیچگونه معافیتی برای هیچ یک از کشورهایی که در حال حاضر از ایران نفت وارد می کنند، صادر نمی کند.

نوامبر گذشته، آمریکا معافیت 180 روزه برای 8 کشور صادر کرد تا زمان بیشتری برای یافتن منبع جایگزین نفت ایران پیدا کنند.

تصمیم برای پایان معافیت نفتی ایران تاثیراتی بر روی بازار نفتی جهان دارد. مقامات امریکایی معتقدند که اختلال در بازار به دو دلیل حداقلی خواهد بود: اول اینکه عرضه اکنون بیش از تقاضا است و دوم اینکه پومپئو قرار است اعلام کند خلا ناشی از تحریم نفتی ایران بوسیه عرضه کنندگانی از جمله عربستان و امارات جبران خواهد شد. ترامپ در این مورد چند روز پیش با ولیعهد امارات گفتگو کرد.

سه کشور از 8 کشوری که معافیت نفتی از امریکا دریافت کردند، تاکنون واردات نفتی خود از ایران را به صفر رسانده اند: یونان، ایتالیا و تایوان. دیگر کشورهایی که واردات خود از ایران را قطع نکرده، عبارتند از: چین، هند، ترکیه، ژاپن و کره جنوبی.

چین و هند هم اکنون بزرگترین وارد کنندگان نفت از ایران هستند. اگر آنها با خواسته ی ترامپ کنار نیایند، این می تواند باعث تنش در روابط دو جانبه شود، تنشی که به موضوعات دیگر مثل تجارت کشیده خواهد شد.بازار نفتی جهان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید