ابر خودروی الکتریکی ۲.۵ میلیون دلاری نمایش داده شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۵۶
    کد خبر :523935

یک شرکت ایتالیایی ابرخودروی الکتریکی با قیمت ۲.۵میلیون دلار را در نیویورک نمایش داده که ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد و بالاترین سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

یک ابر خودروی الکتریکی با برچسب قیمتی ۲.۵ میلیون دلار و قدرت ۱۹۰۰ اسب بخار در نیویورک نمایش داده شده است.

سرعت Pininfarina Battista سریع‌تر از یک خودروی مسابقه F۱ به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و سرع آن حتی قبل از یک جت F-۱۶ از ۲۹۰ کیلومتر برساعت می‌گذرد. خودروی مذکور یک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی دارد و بیشترین سرعت آن نیز ۳۵۰ کیلومتر برساعت است.

نمونه اولیه این خودرو ماه گذشته رونمایی شد و اکنون نیز در یک رویداد در مرکز جاویتس به معرض نمایش گذاشته شد.

خالقان Pininfarina Battista معتقدند این نخستین ابر خودروی الکتریکی لوکس دنیا و قدرتمندترین خودروی جاده‌ای قانونی است که در ایتالیا طراحی و ساخته شده است. همچنین آنها ادعا می‌کنند این خودرو پس از تولید با هربار شارژ می‌تواند ۲۸۰ مایل طی کند.

۳ نسخه از این خودرو ساخته شده‌اند که درهای آن به شکل پروانه‌ای (مانند مک لارن ۷۲۰S) باز می‌شوند. این نمونه‌ها در نمایشگاه اتومبیل ژنو و در نیویورک (در هفته جاری) نمایش داده شده‌اند.

باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی این خودرو که از ترکیب لیتیوم، منگنز و نیکل ساخته شده دینامیک خودرو را می‌افزاید.

داخل خودرو دو نمایشگر در هر طرف فرمان قرار دارد که به سمت راننده هستند. به گفته شرکت نمایشگر سمت چپ دینامیک و عملکرد را خودرو کنترل می‌کند و نمایشگر سمت راست جهت‌یابی را انجام می‌دهد. همچنین باتری این خودرو طی ۴۰ دقیقه یا کمتر ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

قرار است فقط ۱۵۰ دستگاه از خودرو تولید شود. احتمالاً این خودرو در ۲۰۲۰ میلادی آماده تحویل خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید