سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد

ورود سامانه بارشی از غرب کشور/کاهش دما در روزهای آتی

    کد خبر :523845
سازمان هواشناسی

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور فردا دوم اردیبهشت یک سامانه بارشی از غرب کشور وارد ایران می‌شود.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز اول اردیبهشت، در نوار شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد. بعدازظهر امروز در نواحی مرکزی خلیج فارس، جنوب استان‌های فارس، کرمان و بوشهر، غرب هرمزگان، دامنه‌های زاگرس در شمال غرب و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

فردا دوم اردیبهشت، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش باران و برف در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی رخ خواهد داد که بنا بر این پیش بینی در جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق، شرق، برخی مناطق مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین فردا به‌تدریج با شمالی شدن جریان هوا روی دریای خزر بارش روی سواحل دریای خزر تشدید و در بعدازظهر همین روز بارش در شمال شرق نیز آغاز می‌شود و در جنوب آذربایجان غربی، برخی مناطق آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل بارش از شدت بیشتری برخوردار است و به سبب بارش برف کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

از روز سوم اردیبهشت گستره فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، نوار شرقی و جنوب کشور خواهد بود. بعدازظهر همین روز گستره بارش تنها شرق سواحل دریای خزر و نوار شرقی کشور را در برمی‌گیرد و در اواخر وقت، این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود. همچنین شدت بارش در شرق استان‌های گلستان و مازندران را مشاهده خواهیم کرد و در این روز در نواحی مرکزی و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در شرق احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه در سواحل شمالی، شمال شرق و شرق کشور کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه و در مناطق مرکزی بین ۳ تا ۵ درجه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مهر،همچنین فردا دوم اردیبهشت آسمان تهران نیمه ابری تا ابری، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای پایتخت در این روز ۲۱ و ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین سوم اردیبهشت هوای تهران نیمه ابری، در بعدازظهر همراه با کاهش ابر و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۷ و ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید