واکنش صداوسیما به اقدام گوگل علیه پرس تی‌وی

    کد خبر :523522
پرس تی‌وی

پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما در واکنش به بسته شدن حساب‌های کاربری شبکه‌های پرس‌تی‌وی و هیسپان‌تی‌وی در یوتیوب، گفت: این اقدام دیکتاتوری رسانه‌ای است.

دیروز گوگل حساب چندین شبکه برون مرزی صدا و سیما از جمله خبرگزاری ایران پرس، پرس‌تی‌وی و هیسپان‌تی‌وی را غیر فعال شد.
معاون بخش برون مرزی صدا و سیما در این باره به ایرنا گفت: مشکلی برای شبکه های برون مرزی صدا وسیما از دیروز پیش آمده است که باعث بسته شدن شبکه هایی چون پرس تی وی، هیسپان تی وی و چندین شبکه دیگر در فضای مجازی شده است.
جبلی اظهار داشت: نه تنها حساب چند شبکه بلکه حساب های همکاران و کارشناسان ما بسته شده است و این یک دیکتاتوری رسانه ای است.
وی ادامه داد: این بار اول نیست که چنین اتفاقی ‌برای بخش برون مرزی ما رخ داده است ولی این بار بدون هشدار و اطلاع قبلی این حساب ها ‌بسته شدند. حتی حساب های همکاران و‌ کارشناسانی که با ما در ارتباط بودند نیز بسته شده و این مساله خلاف عرف و قوانین فضای مجازی است. این رفتار بسیار عجیبی از سوی رسانه های مدعی آزادی بیان است.
معاون برون مرزی صدا و‌سیما اظهار داشت: قطعا این رسانه ها تحت فرمان و کنترل آمریکا هستند و ‌یا با دستور ‌مستقیم این کشور این اقدام را صورت داده اند.
وی با تاکید بر این که تمام تلاش برای حل شدن مشکل و بررسی زیرساخت‌ها انجام می‌شود تا بتوان فعالیت در فضای مجازی را از سر گرفت، افزود: این اقدام در رسانه های آزاد جای و معنی و ‌مفهومی ندارد و‌می توان نامِ دیکتاتوری رسانه ای و ‌قلدری در فضای رسانه روی آن گذاشت.
به گزارش ایرنا، گوگل بدون اطلاع قبلی حساب های رسمی این دو شبکه خبری را در برخی سرویس های خود از جمله یوتیوب و جی میل به بهانه «نقض سیاست های گوگل» مسدود کرده است.
درخواست پرس تی وی برای توضیح از سوی مسئولان گوگل در قبال چنین اقدامی همچنان بی پاسخ مانده است. اما این نخستین بار نیست که شرکت گوگل چنین اقدامی انجام می دهد.
این شبکه خبری ابتدا در دسامبر 2009 اقدام به ایجاد کانالی در یوتیوب کرد که در سپتامبر 2013 مسدود شد و پرس تی وی مجبور به ایجاد حساب جدیدی شد که این حساب نیز دو ماه بعد غیرفعال گشت.
پرس تی وی کانال سومی گشود اما این کانال نیز 5 ماه پس از افتتاح به سرنوشت کانال های پیشین دچار شد.
کانال چهارم پرس تی وی با بیش از 270 هزار مشترک، از زمان افتتاح تا امروز که بدون اطلاع قبلی از سوی گوگل مسدود شد، فعال بود.
به گزارش ایرنا،شبکه هیسپان تی وی (تلویزیون برون مرزی اسپانیایی زبان ایران) نیز در تارنمای رسمی خود نوشت که شرکت گوگل دسترسی این شبکه را به حساب رسمی یوتیوب خود مسدود کرده است.
براساس این گزارش، گوگل پیشتر نیز کانال هیسپان تی وی در یوتیوب را که بیش از 527 هزار مشترک داشته، مسدود کرده بود و پس از آن تعداد این مشترکان به 637 هزار افزایش یافته بود.
در همان زمان حساب هیسپان تی وی در سرویس گوگل پلاس نیز مسدود شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید