سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور خبر داد

ثبت‌احوال «آق‌قلا» مجدد فعال شد/ اعزام ایستگاه‌های سیار به مناطق سیل زده درصورت نیاز

    کد خبر :523399
مناطق سیل زده د

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: اداره ثبت‌ احوال شهرستان آق قلا که به دلیل سیل تعطیل و خدمات رسانی به شهرستان‌های دیگر منتقل شده بود،از هفته گذشته دایر شد و مانند روال سابق به ارائه خدمات می پردازد.

سیف‌الله ابوترابی اظهار کرد: در استان گلستان و شهرستان آق قلا هنگام بروز سیل، اسناد و مدارکی که در اداره ثبت‌احوال این شهرستان بود، به طبقات فوقانی منتقل شد و آسبی ندیدند اما خدمات رسانی در این حوزه به شهرستان‌های گرگان و بندرترکمن منتقل شد.

وی اضافه کرد که با تاکید وزیر کشور از 25 فروردین‌ماه اداره شهرستان آق قلا دایر شد و مانند روال سابق به ارائه خدمات می‌پردازد.

ابوترابی درباره سایر مناطق سیل زده نیز اظهار کرد: در استان لرستان با توجه به شرایط خاص شهرستان پلدختر و معمولان، شهرستان معین انتخاب شد، یعنی اداره ثبت‌احوال شهرستان خرم‌آباد که نزدیکترین شهر به این دو شهرستان بود برای خدمات‌رسانی تعیین شد. همچنین اگر در منطقه‌ای نیاز به دریافت خدمات ثبت‌احوال باشد، ایستگاه‌های سیار اعزام خواهند شد.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال تصریح کرد: به دستور وزیر کشور برای مردمی که دچار سیل شده‌اند و نقشی در گم کردن اسناد هویتی‌شان نداشتند، به صورت رایگان وخارج از نوبت و بدون علامت المثنی شناسنامه صادر می‌شود.یعنی به تمام ادارت کل در کشور اعلام کردیم که با تایید دهیاران در روستاها و اعلام به ستاد مدیریت بحران شهرستان این اقدام را انجام دهند.

تمهیدات لازم برای ثبت‌تولد و صدور شناسنامه نوزادان تازه متولد شده در مناطق سیل زده فراهم است

وی همچنین اضافه کرد: در استان خوزستان نیز مشکلی در این زمینه وجود نداشت. حتی برای نوزادانی که در مناطق سیل زده متولد می‌شوند نیز تهمیدات لازم جهت ثبت تولد و صدور شناسنامه فراهم شده است. در استان فارس هم به دلیل اینکه افراد درگیر سیل غالباً مسافر بودند و احتمال اینکه شناسنامه همراهشان بوده باشد، وجود دارد، به تمام ادارت کل در کشور ابلاغ کردیم با تایید ستاد مدیریت بحران استان فارس، شناسنامه این افراد در محل سکونتشان صادر شود.

ابوترابی در پایان با بیان اینکه وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت‌احوال به خدمات رسانی به سیل زدگان نگاه ویژه‌ای دارند، گفت: اگر مشکلی پیش بیاید در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل حل است و از هر کمکی از دست ما برآید دریغ نخواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید