نسل جدید مرسدس بنز GLS معرفی شد

  • خودرو
  • جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷
    کد خبر :522980

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند مرسدس بنز، در کلاس بدنه‌ی بی‌ام‌و X7 عرضه می‌شود. نسل جدید GLS، با امکانات لوکس و فناوری‌های مدرن، برتری محسوسی نسبت به مدل قبل دارد.

شاسی‌بلندهای پهن‌پیکر، مورد توجه بازار در کشورهای متمول هستند. مرسدس بنز، از سال ۲۰۰۷ به کراس‌اورهای بزرگ علاقه‌مند شد. نسل اول، نسخه‌ای ارتقاءیافته از GL بود که X۱۶۴ GL نام گرفت. نسل بعدی GLS به‌عنوان یک خودروی مستقل در سبد مرسدس بنز، سال ۲۰۱۳ معرفی شد و آنچنان مورد توجه بازار امریکا قرار گرفت که هنوز در خط تولید وجود دارد. با این شرایط، نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۹، بهترین مکان برای رونمایی از نسل جدید GLS است.

امروز، حدود ۷ سال بعد از معرفی نسل قبل، تصاویر و مشخصات مدل جدید GLS شد. این محصول، بسیار لوکس‌تر و کاراتر از مدل ۲۰۱۹ است؛ ضمن اینکه زبان طراحی مرسدس بنز در کراس‌اورهای جدید شرکت سازنده را به همراه دارد. حالا، تعداد کراس‌اورها و شاسی‌بلندهای مرسدس بنز در بازار جهانی به ۷ مدل می‌رسد که هرکدام با آپشن‌ها و امکانات متنوع، نسخه‌های متنوعی دارند. مدل ۲۰۲۰ مرسدس بنز GLS، طول ۵.۲ متر، عرض ۱.۹۵ متر، ارتفاع سقف ۱.۸۵ متر و فاصله‌محورهای ۳.۱ متر دارد تا از همه جهت، بزرگ‌تر از مدل قبل باشد. این خودرو می‌تواند با کابین ۲ ردیفه یا ۳ ردیفه تولید شود؛ ضمن اینکه فرایند باز و بسته شدن صندلی‌های عقب، کاملا برقی خواهد بود.

در نمای رو‌به‌رو، شباهت زیادی بین GLS جدید و GLE دیده می‌شود. جلوپنجره‌ با ۲ خط افقی و مشبک، تاکید زیادی بر لوگوی مرسدس بنز دارد. خبری از مه‌شکن در طرفین سپر نیست و تمام امکانات نور در کاسه چراغ اصلی با طرح ماتریکس خلاصه می‌شود. از نمای جانبی، با پرهیز از خطوط حجم‌دهنده و ضمن تاکید بر سادگی، اتاق GLS به‌دلیل صاف بودن درپوش صندوق و خط سقف، حالت مکعبی دارد. رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچ با پره‌های باریک، اسپرت و جوان‌پسندتر از نمونه‌های قبلی هستند. پشت خودرو، البته پایبند به زبان طراحی جدید مرسدس بنز است که نسبتا ساده و تاحدودی کسل‌کننده به نظر می‌رسد.

فعلا، مرسدس بنز GLS با ۲ تیپ پیشرانه تولید خواهد شد. نمونه‌ی پایه مجهز به موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی است که قدرت ۳۶۲ اسب‌بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این خودرو، GLS450 نام دارد و حدود ۶ ثانیه پس از شروع حرکت، به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. دیگر مدل GLS برای سال ۲۰۲۰ با کد ۸۰۰ شناخته می‌شود. این نسخه مجهز به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری است که همراه فناوری هیبرید مرسدس بنز ارائه خواهد شد. قدرت GLS۸۰۰ حدود ۴۸۳ اسب‌بخار و گشتاور آن، ۷۰۰ نیوتن‌متر است. به‌لطف سیستم EQ بوست که افزایش‌دهنده‌ی شتاب اولیه با کمک موتور برقی خواهد بود، GLS۸۰۰ می‌تواند در زمان ۵.۲ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

در فضای داخلی، می‌توان GLS جدید را نسخه‌ی شاسی‌بلند از مرسدس بنز کلاس S دانست. نمایشگرهای پشت فرمان و میان داشبورد، هرکدام ۱۱.۶ اینچ هستند تا درکنار هم، فضایی مدرن با کارایی بالا در مقابل سرنشینان جلو فراهم کنند. مدل‌های سفارشی با پکیج آپشن‌های مخصوص صندلی‌های ردیف دوم، مجهز به نمایشگرهای لمسی ۷ اینچ، نصب‌شده بر پشت‌سری‌ها خواهند بود. مرسدس بنز GLS از نسل جدید فناوری MBUX استفاده می‌کند تا علاوه‌بر رابط کاربری مدرن برای سیستم‌های سرگرمی، ناوبری ماهواره‌ای و ارتباط اینترنتی بهینه داشته باشد. سیستم تهویه مطبوع در این خودرو، ۵ حالت اتوماتیک دارد و می‌تواند بین صندلی‌های جلو و عقب تفکیک شود.

هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی مرسدس بنز GLS منتشر نشده است. پیش‌بینی‌ها از قیمتی در حدود ۹۰ هزار دلار برای نسخه‌ی پایه GLS 450 خبر می‌دهند. این خودرو با امکانات فنی AMG و آپشن‌های کامل، احتمالا بیش ۱۵۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید