کره شمالی «پمپئو» را پس زد

    کد خبر :522576

پیونگ‌ یانگ از عدم تمایل برای تداوم حضور وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ۲ کشور خبر داد و گفت: لطفاً فرد بالغ‌تری را برای گفتگو انتخاب کنید.

رسانه رسمی کره شمالی امروز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور دیگر تمایلی به مشارکت مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در روند مذاکرات هسته‌ای ندارد و خواستار حضور شخصی است که در برقراری رابطه، بالغ‌تر باشد و محتاط‌تر رفتار کند.

این رسانه به نقل از «کئون جونگ گان» (Kwon Jong Gun) از مقامات بلندپایه وزارت خارجه کره شمالی افزود: چنانچه آمریکا دلیل اصلی را که پیونگ یانگ را به توسعه برنامه هسته‌ای واداشت، ترک نکند؛ هیچ‌کس قادر به پیش‌بینی وضعیت شبه‌جزیره کره نخواهد بود.

گفتنی است کره شمالی امروز پنجشنبه، از آزمایش موفق یک سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده جدید خبر داد که از کلاهکی قوی برخوردار است.

به گفته کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، این آزمایش بار معنایی سنگینی از منظر افزایش توان رزمی کره شمالی دارد حال آنکه برخی کارشناسان احتمال می‌دهند که سلاح تازه آزمایش‌شده از نوع کوتاه بُرد باشد.

به گزارش مهر، این در حالی است که پمپئو پیشتر گفته بود: ژوئن سال گذشته، رئیس کیم در اولین دیداری که در سنگاپور با ترامپ داشت، متعهد به خلع سلاح شبه جزیره کره شد حال آنکه چندباری هم شخصاً این موضوع را با من مطرح کرد. باید شاهد پیشرفت در حصول نتیجه (دلخواه) باشیم.

وی همچنین گفت امیدوار است دیدار سوم ترامپ و کیم به پایان سال میلادی جاری نکشد و هرچه زودتر انجام شود.

دیدار دوم آنها ماه فوریه در هانوی برگزار شد و به دلیل اختلاف طرفین درباره نحوه رفع تحریم‌ها، بی‌نتیجه پایان یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید