دانلود غیرمجاز برخی از فیلم‌ها زمینه‌ساز سرقت اطلاعاتی است

    کد خبر :522308
سرقت اطلاعاتی

رئیس اداره پیشگیری از جرایم مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: هموطنان مراقب تبلیغات فیلم‌ها در شبکه‌های اجتماعی باشند و قبل از هر اقدامی نسبت به اصالت سایت یا کانال ارائه کننده فیلم مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ مهدی شکیب اظهار داشت: این روز‌ها شاهد انتشار بازی‌ها و سریال‌های دنباله‌دار مختلفی هستیم که در زمان‌های مختلف سری جدید آن بعد از ساخت و تولید در فضای مجازی هم انتشار می‌یابد تا علاقمندان به این سریال‌ها و بازی‌ها بتوانند در کمترین زمان ممکن قسمت‌های جدید آن را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: این امر باعث شده تا مجرمان سایبری با طراحی برخی از ویروس‌ها و باج افزار‌های مختلف و بارگذاری آن‌ها در قالب فایل‌های پیوست اقدام به سرقت اطلاعات مهم کاربران برای اخاذی از آن‌ها کنند.

رئیس اداره پیشگیری از جرایم مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه در روز‌های آینده شاهد بارگذاری قسمت‌های جدید از سریال‌های مختلف خواهیم بود، خاطرنشان کرد: هموطنان باید دقت داشته باشند دریافت این‌گونه فیلم‌ها و سریال‌ها از منابع نامعتبر می‌تواند زمینه ساز سرقت اطلاعات مهم آن‌ها شود بنابراین لازم است مراقب تبلیغات جذاب و اغوا‌کننده سایت‌های نامعتبر باشند.

وی ادامه داد: در گذشته شاهد طراحی بدافزار‌ها و باج افزار‌های مختلف و سرقت اطلاعات مهم کاری و خصوصی بودیم بنابراین کارمندان باید ضمن جداسازی سیستم‌های کاری از سیستم‌های اداری، مراقب فلش مموری‌های آلوده به بدافزار باشند و با استفاده از آنتی ویروس‌های معتبر و بروزرسانی آن‌ها از سرقت اطلاعات خود جلوگیری کنند.

به گزارش میزان،سرهنگ شکیب به کاربران توصیه کرد که فایل‌ها و مطالب مورد نیاز خود را از منابع رسمی و معتبر دریافت کنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با همکاران ما در پلیس فتا مطرح کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید