حضور برترین‌های ایران و جهان در هفتمین نشست مجمع جهانی سلامت

    کد خبر :520697
برترین‌های ایران و جهان

معاون آموزشی دانشگاه و سرگروه پنل آموزش پزشکی در هفتمین نشست مجمع جهانی سلامت اظهار کرد: برترین‌های ایران و جهان برای حضور در هفتمین نشست مجمع جهانی سلامت گردهم می‌آیند.

دکتر امیرعلی سهراب‌پور با بیان این مطلب، افزود: حیطه آموزش علوم پزشکی و سلامت همواره یکی از اجزای نشست های مجمع جهانی سلامت بوده است و برنامه‌ریزی‌های ارتقای سلامت در سطوح مختلف، پس از بحث‌های نظری و برنامه ریزی‌های مختلف، در گروی آموزش سازمان یافته است.

وی خاطرنشان کرد: دنیای در حال تغییری که در آن زیست می کنیم، چالش های بسیاری را پیش روی سلامت انسان گذاشته است و استفاده از ابزارهای نوین و موثر آموزش همگانی و نیز تربیت حرفه مندان حوزه سلامت نیازمند طرح در اجلاس مجمع جهانی سلامت است.

سهراب‌پور از اختصاص سه پنل در این اجلاس به آموزش علوم پزشکی خبر داد و افزود: نشست اول در حیطه آموزش اخلاق و تعهد حرفه‌ای است که امروزه چالش مهمی در سطح دنیا به شمار می‌رود. موضوع ادغام آموزش پزشکی در شبکه سلامت نیز نشستی دیگر است که تجربه‌ای مهم در جمهوری اسلامی ایران بوده و بسیاری در دنیا علاقمند به سهیم شدن در تجارب ارزشمند کشورمان در این حیطه هستند. پنل سوم هم به موضوع شبکه سازی در امر آموزش اختصاص دارد که آن هم در نوع خود رویکرد جدیدی است و تجارب کشورمان در این حیطه ارائه خواهد شد.

سرگروه پنل آموزش پزشکی، به معیارهای انتخاب سخنرانان در هفتمین نشست مجمع جهانی سلامت پرداخت و گفت: میهمانان هر پنل به فراخور موضوع، از میان برترین‌های ایران و جهان انتخاب شده‌اند و خوشبختانه به رغم تمام چالش‌هایی که ممکن بود وجود داشته باشد، استقبال بسیار خوبی از سوی مدعوین به عمل آمد، به طوری که میهمانان ما از پنج قاره جهان دعوت مجمع را پذیرفته‌اند و ما در دو پنل از سه پانل آموزش، میهمانان آمریکایی نیز خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وبدا، وی اجلاس مجمع جهانی سلامت را مهمترین رویداد جهانی سلامت دانست و خاطرنشان کرد: اینکه ایران به عنوان رییس دوره‌ای اجلاس میزبان بزرگان حیطه سلامت از سرتاسر جهان خواهد بود، فرصت کم نظیری برای شناساندن نقاط قوت کشورمان در موضوع سلامت است. همچنین حضور پررنگ نمایندگان کشورمان در نشست‌های قبلی مجمع جهانی سلامت، توجه برگزارکنندگان این مجمع را به خود جلب کرده و بسیاری از آنان با اشتیاق پیشنهاد ایران برای میزبانی اجلاس منطقه‌ای پیش رو را پذیرفته‌اند.

سهراب پور در پایان تاکید کرد: در شرایطی که بدخواهان میهن اسلامی ما درصدد هستند با بزرگنمایی چالش‌ها سایه نومیدی را بر سر ایرانیان بیفکنند، درخشش ایران در این مجمع با تکیه بر دستاوردهای مهم در حوزه سلامت، اقدامی مهم در شرایط روز ارزیابی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید