در اجلاس مشترک بانک‌جهانی و صندوق بین‌المللی پول چه گذشت؟

    کد خبر :520273
بانک‌جهانی و صندوق بین‌المللی پول

مقامات پولی و مالی جهانی متعهد شدند برای مقابله با کاهش رشد اقتصادی اقدامات بیشتری انجام دهند.

 اجلاس بهاره مشترک صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به میزبانی شهر واشنگتن آمریکا با تمرکز بر رشد اقتصادی و مسائل تجاری در حال برگزاری است. صندوق بین‌المللی پول از اعضایش خواسته است تا به حفاظت از روند رشد پایبند باشد چرا که مزایای چنین اتفاقی به همه خواهد رسید.

لستیا گانیاگو، رئیس بانک مرکزی آفریقای جنوبی در کنفرانسی خبری گفته است که همه کشورها باید آمادگی مواجهه با تهدیدات ثبات مالی را داشته باشند.

تلاطم بازارهای مالی در سال گذشته به بسیاری از کشورها خسارات زیادی زد. استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا به خبرنگاران گفته است که چین و آمریکا به حصول توافق بر سر مسائل تجاری نزدیک تر شده‌اند اما چن یو لو، قائم‌مقام رئیس بانک مرکزی چین کمتر نسبت به این مساله خوش بین بود و در سخنرانی خود گفت افزایش رویکرد حمایت‌گرایانه و وضع تعرفه‌های تجاری باعث شده است تا زنجیره تأمین جهانی دچار اختلال شود.

دیوید مالپاس، رئیس جدید بانک جهانی گفته است که چالش‌های بر سر راه بانک جهانی نسبت به قبل بیشتر شده‌اند و اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که بیش از ۷۰۰ میلیون نفر از جمعیت آن در خط فقر مطلق زندگی می‌کنند. وی افزود مهم است که بر روی دستیابی به رشد بالاتر و پایدارتر کار کنیم و متمرکز بر افزایش درآمد طبقه متوسط، رفع تبعیض جنسیتی و مشارکت بیشتر جوانان در اقتصاد کشورهای مختلف جهان باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتد پرس،پیش از شروع نشست مشترک بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نیز وزرای دارایی گروه ۲۰ در ملاقات با یکدیگر بر سر چگونگی تقویت رشد اقتصادی و حل اختلافات تجاری گفتگو کردند. صندوق بین‌المللی پول هشدار داده است که متوسط رشد اقتصادی امسال کشورهای جهان به ضعیف‌ترین سطح خود در طی یک دهه اخیر خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید