تذکرات نمایندگان: نباید امید را در کشور خاموش کرد/برخورد با تخلفات گذشته شستا

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۴۲

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از کاندیداهای ریاسات جمهوری خواست که نور امید و پیشرفت را در دل مردم خاموش نکنند.

ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری گفت: لازم است کاندیداها نور امید و پیشرفت را در دل مردم نجیب خاموش نکنند چرا که مردم دل در گرو نظام دارند.
وی از کاندیداها خواست که نسل جوان را ناامید نکنند و افزود: رهبر معظم انقلاب ناامید کردن مردم را بدترین گناه دانسته اند و جمهوری اسلامی بدون امید مفهوم ندارد، لذا باید به صورت اثباتی کار کرده و آینده را روشن نگه داریم.
سروش همچنین از شورای عالی شهرسازی خواست تا از تراکم فروشی در منطقه یک تهران به علت ترافیک و آلودگی جلوگیری کند.
علیرضا ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به وزیر آموزش و پرورش و دولت اظهار داشت: امروز معلمان به تشویق مسئولان نیازی ندارند بلکه لازم است دولت نظام رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه کند.
وی با اشاره به مقابله با قاچاق کالا گفت: 15 میلیارد دلار کالای قاچاق برای کشور فلج کننده است و لازم است دولت و سایر نهادهای مسئول عزم خود را برای مبارزه با قاچاق انجام دهند و باید به فکر 10 میلیون جوان ایرانی بود.
یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی نیز در اخطار قانون اساسی اظهار داشت: در حال حاضر وزرای دولت به جای اینکه سرگرم خدمت رسانی به مردم باشند تحت تاثیر فضای انتخاباتی قرار گرفته اند و مشخص نیست که چه کسی باید پاسخگوی رکود حاکم بر کشور باشد.
وی با بیان اینکه بعضی از وزرا فقط لقب وزیر را یدک می کشند، تصریح کرد: حتی مدیران میانی آن ها نیز نسبت به دستوراتشان بی توجه هستند، مثلا از وزرایی مانند صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی نباید انتظار تولید و اشتغال داشته باشیم و باید فکری به حال آن ها کرد.
اصغر مسعودی نماینده مردم نی ریز در مجلس در تذکری به وزیر صنعت گفت: کارخانه فولاد باید درکنار معدن آهن و سدی با میلیون ها متر مکعب آب احداث شود در حالی که هم اکنون مکانی برای احداث آن انتخاب شده که مواد معدنی 300 کیلومتر با آب فاصله داشته و باعث بروز مشکلاتی در این صنعت شده است.
وی ادامه داد: پارک ملی و منطقه حفاظت شده بهرام گور در نی ریز از جاذبه های جهانی است که نمونه های جانوری منحصر به فردی در آن وجود داشته که با صنعت گردشگری و حفاظت محیط زیست واستفاده مناسب از معادن می تواند ایجاد اشتغال کند.
بهمن طاهرخانی پیشه نماینده مردم تاکستان در مجلس در تذکری شفاهی با انتقاد از عدم توسعه شهری و شهرسازی نامناسب بر لزوم حمایت از صندوق توسعه کشمش برای نجات کشاورزان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه به دلیل احداث سدها و کانال ها اراضی پایین دستی و باغات شهرستان تاکستان از کمبود آب رنج می برند باید به این وضعیت رسیدگی شده و حقابه مردم پرداخت شود چون این روند قتل عام مردمی است که زندگی شان بر پایه کشاورزی استوار شده است.
طاهرخانی همچنین توجه به پتانسیل های فرهنگی گردشگری کشور را امری ضروری خواند و گفت: مردم میراث دار زمان های دوران گذشته هستند که لازم است با کمک و توجه دولت در ایجاد مراکز فرهنگی از نابودی این آثار جلوگیری کرد.
حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در تذکری شفاهی به رئیس جمهوری گفت: در حالی که قرار است مردم ایران را دوباره به سفر حج بفرستیم، لازم است مردم از مفاد آن اطلاع داشته باشند.
وی افزود: اگر این موافقتنامه محکم نیست و این احتمال وجود دارد که عربستانی ها گذشته را جبران نکرده و درباره آینده نیز تضمین حقوقی به ما ندادند، پس مردم را به این سفر نفرستیم. طبیعتا اطلاع مردم از این موافقتنامه حق طبیعی آنها به شمار می آید.
نماینده اسلام آباد غرب همچنین در تذکر دیگری با تاکید بر لزوم راه اندازی پتروشیمی اسلام آباد غرب گفت: این کار بسیار خوب و اشتغال‌زا است و این امکان وجود دارد که با عقد قرارداد با طرف های خارجی همچون چینی ها و باز کردن LC ساز و کارهای اشتغال زا را فراهم کنند.
وی در تذکر دیگری خواستار تسریع دولت در تدوین آئین نامه و قوانین بودجه سال جاری شد و گفت: تعلل در این کار مناطقی را با مشکل مواجه کرده است.
تسریع در تبدیل وضعیت کارکنان بلاتکلیف و معلمان حق التدریس، لزوم برخورد سریع و قاطعانه با تخلفات سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های گروه شستا در دوره دولت گذشته و ارائه گزارش و جلوگیری از افزایش تعرفه پزشکی در سال 96 از جمله تذکرات کتبی امروز نمایندگان به مسئولان اجرایی است.

**برخورد با تخلفات در شستا در دولت گذشته
اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس با قرائت تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی تصریح کرد: امیر خجسته نماینده مردم همدان در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم برخورد سریع و قاطعانه با تخلفات سازمان تامین اجتماعی و شرکت های گروه شستا در دوره دولت گذشته و ارائه گزارش تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار عمل به قول هایش شد.
عضو هیات رییسه مجلس همچنین اظهار داشت: نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس و اکبررنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در تذکری به رئیس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار جلوگیری از افزایش تعرفه پزشکی در سال 96 شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید