اقدامات تامینی و حفاظتی پلیس برای پیشگیری از خسارت به آثار تاریخی در سیل

    کد خبر :517091
آثار تاریخی

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به لزوم صیانت از آثار تاریخی در برابر بلایای طبیعی،اقدامات این یگان را در مناطق آسیب دیده از سیل تشریح کرد.

سردار امیر رحمت‌اللهی با اشاره به وقوع سیل در نقاط مختلف کشور، اظهار کرد: آثار تاریخی و موزه ها در مناطق سیل زده در معرض تهدید و تخریب بود که در پی آن لازم شد پیش بینی‌هایی برای حفاظت و صیانت از این ثروت ملی انجام شود.

وی با بیان اینکه با آماده باش کامل نیروهای یگان حفاظت، اقدامات تامینی و حفاظتی مناسب جهت پیشگیری از تحمیل خسارت به آثار تاریخی – فرهنگی انجام گرفت، گفت: برای مقابله با خسارات احتمالی سیل یا هر گونه تعرض به این آثار، فرماندهان و مسئولان پایگاه های سراسر کشور از طریق بهره گیری مناسب و حداکثری از تجهیزات، منابع و ظرفیت های موجود جهت تشدید حفاظت و صیانت از اماکن تاریخی اقدام کردند.

سردار رحمت الهی امداد رسانی به سیل زدگان را از دیگر اقدامات یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد و افزود: برای حمایت از مردم سیل زده کارکنان یگان حفاظت در این مناطق نسبت به توزیع غذای گرم اقدام کردند.

وی در ادامه نیز گفت: بلوک بندی مبادی ورود و خروجی موزه ها، نظارت بر عملیات حفر کانال آب جهت هدایت سیلاب، ایمن سازی مخازن موزه ها ،برف روبی و تخلیه آب های انباشته، سرکشی مداوم سدهای فلزی و آب بندهای منصوبه در مجاورت اماکن تاریخی و بازدید مستمر از بناهای در معرض خطر با هماهنگی عوامل انتظامی و تعامل با ایستگاه آتش نشانی و واحدهای امدادرسان به منظور کاهش حوادث احتمالی مرتبط با موزه ها و بناهای تاریخی تا پایداری شرایط جوی استمرار دارد.

به گزارش ایسنا براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در پایان از همکاری همه دستگاه‌ها و رده های انتظامی با یگان حفاظت برای صیانت از آثار تاریخی قدردانی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید